Hosszú éveken át uralta az 1999-ben alapított Év Motorja-díj legjobb erőforrásnak járó, összesített listáját a Ford háromhengeres, egyliteres turbómotorja. A versenyautótól középkategóriás szedánon át családi utazóautóig mindenbe beépített blokk idén legyőzőre talált: ha csak néhány ponttal is, de innovatívabb, jobb szerkezetnek találta a zsűri 65 tagja a BMW i8 másfél literes, háromhengeres belsőégésű motorra épülő benzin-elektromos hibrid hajtásláncát. A további helyeken javarészt régi ismerősöket találunk; az AMG négyliteres V8-as blokkja kivétel ez alól.
A BMW motorját magunk is vezettük, részletes véleményünket itt olvashatják el. A hajtáslánc technológiai szempontból kétségtelenül előre mutató; egyetlen szépséghibája, hogy jelenleg egyetlen, igen csekély számban kapható, méregdrága járműben található meg.
| (motor) | (pontszám) |
| 1. BMW 1,5 literes, háromhengeres hibrid | 274 |
| 2. Ford 999 cm3 háromhengeres turbó | 267 |
| 3. PSA 1.2 háromhengeres turbó | 222 |
| 4. Ferrari 4.5 V8 | 221 |
| 5. Mercedes-Benz AMG 2.0 Turbo | 177 |
| 6. Tesla elektromos hajtáslánc | 157 |
| 7. BMW 3.0 TwinTurbo | 155 |
| 8. McLaren 3.8 V8 Twin-Turbo | 93 |
| 9. Audi 2.5 öthengeres | 81 |
| 1. | 2. | 3. | |
| Legjobb új motor | BMW 1.5 három-hengeres hibrid | MB AMG 4.0 V8 biturbo | Ferrari 3.9 V8 biturbo |
| Legjobb zöld motor | Tesla elektromos hajtáslánc | BMW 1.5 három-hengeres hibrid | BMW elektromos hajtáslánc |
| Legjobb nagy- teljesítményű motor | Ferrari 4.5 V8 | MB AMG 4.0 V8 biturbo | Porsche 3.8 boxer |
| Legjobb motor, 1,0 liter alatt | Ford 999 cm3 háromhengeres turbó | GM 999 cm3 háromhengeres turbó | BMW 647 cm3 kéthengeres hatótáv-növelő |
| Legjobb motor, 1,0-1,4 liter | PSA 1.2 három- hengeres turbó | Volkswagen 1.4 TSI TwinCharger | Volkswagen 1.4 TSI PHEV |
| Legjobb motor, 1,4-1,8 liter | BMW 1.5 három-hengeres hibrid | Audi 1.8 TFSI | BMW / PSA 1.6 Turbo |
| Legjobb motor, 1,8-2,0 liter | Mercedes-Benz AMG 2.0 Turbo | Audi 2.0 TFSI | BMW 2.0d TwinTurbo |
| Legjobb motor, 2,0-2,5 liter | Audi 2.5 öthengeres | Mazda 2.2 SkyActiv D | Ford 2.3 Turbo |
| Legjobb motor, 2,5-3,0 liter | BMW M 3.0 TwinTurbo | BMW M 3.0 TwinTurbo | Porsche 2,7 boxer |
| Legjobb motor, 3,0-4,0 liter | McLaren 3.8 V8 | MB AMG 4.0 V8 biturbo | Porsche 3.8 boxer |
| Legjobb motor, 4,0 liter fölött | Ferrari 4.5 V8 | Ferrari 6.3 V12 | Mercedes-Benz AMG 5.5 V8 |
Az abszolút mércével mért legjobb blokknál persze mindenki izgatottabban várja, hogy melyik lesz az év legjobb újdonsága. A fent említett két német blokk mellett a Ferrari visszatérő turbótechnológiája (fent) is dobogós helyet érdemelt; érdekes ugyanakkor, hogy elődje, a kifutó, 4,5 literes szívómotor is szerepel még a versenyben, nem is akárhogyan.
A BMW összesen nyolc, a Mercedes (AMG) öt, a Ferrari és a Porsche három-három dobogós helyezést ért el; a VW három, a Ford és a Volkswagen kettő-kettő éremmel sétált el a díjátadóról.



