Hosszú éveken át uralta az 1999-ben alapított Év Motorja-díj legjobb erőforrásnak járó, összesített listáját a Ford háromhengeres, egyliteres turbómotorja. A versenyautótól középkategóriás szedánon át családi utazóautóig mindenbe beépített blokk idén legyőzőre talált: ha csak néhány ponttal is, de innovatívabb, jobb szerkezetnek találta a zsűri 65 tagja a BMW i8 másfél literes, háromhengeres belsőégésű motorra épülő benzin-elektromos hibrid hajtásláncát. A további helyeken javarészt régi ismerősöket találunk; az AMG négyliteres V8-as blokkja kivétel ez alól.

A BMW motorját magunk is vezettük, részletes véleményünket itt olvashatják el. A hajtáslánc technológiai szempontból kétségtelenül előre mutató; egyetlen szépséghibája, hogy jelenleg egyetlen, igen csekély számban kapható, méregdrága járműben található meg.

Az Év Motorja 2015
(motor)   (pontszám) 
 1. BMW 1,5 literes, háromhengeres hibrid  274
 2. Ford 999 cm3 háromhengeres turbó  267
 3. PSA 1.2 háromhengeres turbó  222
 4. Ferrari 4.5 V8  221
 5. Mercedes-Benz AMG 2.0 Turbo  177
 6. Tesla elektromos hajtáslánc  157
 7. BMW 3.0 TwinTurbo  155
 8. McLaren 3.8 V8 Twin-Turbo  93
 9. Audi 2.5 öthengeres  81
A további kategóriákban az alábbi eredmények születtek: 
   1. 2.  3. 
 Legjobb új motor BMW 1.5 három-hengeres hibrid MB AMG 4.0 V8 biturbo Ferrari 3.9 V8 biturbo
 Legjobb zöld motor  Tesla elektromos hajtáslánc BMW 1.5 három-hengeres hibrid BMW elektromos hajtáslánc 
 Legjobb nagy- teljesítményű motor  Ferrari 4.5 V8  MB AMG 4.0 V8 biturbo Porsche 3.8 boxer 
 Legjobb motor, 1,0 liter alatt  Ford 999 cm3 háromhengeres turbó  GM 999 cm3 háromhengeres turbó BMW 647 cm3 kéthengeres hatótáv-növelő 
 Legjobb motor, 1,0-1,4 liter  PSA 1.2 három- hengeres turbó Volkswagen 1.4 TSI TwinCharger Volkswagen 1.4 TSI PHEV
 Legjobb motor, 1,4-1,8 liter  BMW 1.5 három-hengeres hibrid Audi 1.8 TFSI  BMW / PSA
1.6 Turbo 
 Legjobb motor, 1,8-2,0 liter Mercedes-Benz AMG 2.0 Turbo  Audi 2.0 TFSI   BMW 2.0d TwinTurbo 
 Legjobb motor, 2,0-2,5 liter  Audi 2.5 öthengeres   Mazda 2.2 SkyActiv D   Ford 2.3 Turbo
Legjobb motor, 2,5-3,0 liter  BMW M 3.0  TwinTurbo BMW M 3.0  TwinTurbo Porsche 2,7 boxer
 Legjobb motor, 3,0-4,0 liter  McLaren 3.8 V8   MB AMG 4.0 V8 biturbo Porsche 3.8 boxer 
 Legjobb motor, 4,0 liter fölött  Ferrari 4.5 V8  Ferrari 6.3 V12  Mercedes-Benz AMG 5.5 V8 

Hibrid nyert az Év Motorja 2015-választáson 5 Az abszolút mércével mért legjobb blokknál persze mindenki izgatottabban várja, hogy melyik lesz az év legjobb újdonsága. A fent említett két német blokk mellett a Ferrari visszatérő turbótechnológiája (fent) is dobogós helyet érdemelt; érdekes ugyanakkor, hogy elődje, a kifutó, 4,5 literes szívómotor is szerepel még a versenyben, nem is akárhogyan.

A BMW összesen nyolc, a Mercedes (AMG) öt, a Ferrari és a Porsche három-három dobogós helyezést ért el; a VW három, a Ford és a Volkswagen kettő-kettő éremmel sétált el a díjátadóról.