

Mit kapunk a pénzünkért?
A casco nem kötelező, de jó ha van: ma már a legtöbb autós is így érzi, ezért egyre többen kötnek casco szerződést a kötelező biztosítás mellé. Fontos azonban, hogy tisztában legyünk azzal, mit is kapunk a pénzünkért.
A balesetek száma nem ritka, aminek folyamodványaként akár nagy összegű károk is keletkezhetnek a gépjárműben. Ezzel arányosan tehát a casco biztosítás nem tartozik a legolcsóbb biztosítások közé, de érdemes bevállalnunk ezt a plusz költséget.
Ne feledjük! A casco a mi tulajdonunkban lévő személyautóban keletkezett károkat fedezi, amivel a mi költségeinket csökkenti.
Mégis melyiket válasszuk?
Ha anyagilag megengedhetjük magunknak, a teljes körű casco-t érdemes választanunk, amely kiterjed elemi kárra (tűzkár, robbanás- és összeroppanáskárok, villámcsapás károk, viharkárok, árvízkárok, belvízkárok, felhőszakadás, egyéb vízelöntés, földmozgáskárok, jégverés, lezúduló hótömeg), törés kárra, lopás kárra és üvegtörésre is, ez mellett pedig kiegészítő biztosításokkal még tovább bővíthető.
Több biztosító kínál azonban részbiztosításokat is, amelyek olcsóbbak, és csak bizonyos esetekre vonatkoznak.
A lopás casco, lopás és rabláskároknál nyújt anyagi segítséget, illetve néhány esetben rongálás és vandalizmus esetén megtéríti a kárunkat.
A törés casco pedig az elemi károk, üvegkárok és baleset jellegű töréskárok biztosítását fedezi.
A totálkár, műszaki- illetve gazdasági totálkár esetére is köthetünk már biztosítást, de itt tisztában kell lennünk vele, hogy kizárólag akkor vagyunk jogosultak a biztosítási összegre, ha az autó teljesen megsemmisül.
Mi az önrész?
Casco szerződésnél az ügyfélnek önrészt is kell vállalni. Az önrész az az összeg, amelyet a kár összegéből a szerződés feltételei szerint a szerződő maga visel. Az Önrész két részből tevődik össze, egy százalékos (%), és egy ún. abszolút összegből ( Ft-os) pl. (10 % , de minimum 50.000 Ft). Ez azt jelenti, hogy kár esetén a szerződőnek a kár értékének 10 %-át, de minimum 50.000 Ft-ot magának kell állnia, így a biztosító a kár fennmaradó részét téríti meg. A biztosító mindig a magasabb értéket veszi alapul.
Új autónál kötelező
A hitelszerződés mellé kötelező casco biztosítást is kötni, de ne feledjük, nem vagyunk kötelesek elfogadni a márkakereskedés alkuszának az ajánlatát! Itt ugyanis a legtöbb esetben csak a márkakereskedéssel leszerződött biztosítók ajánlata érhető el, ami nem biztos, hogy a mi esetünkben is a legjobb megoldást jelenti. Mielőtt új autót vásárolunk, nézzük át a lehetőségeket, számoljunk, és csak azután döntsünk, ha megbizonyosodtunk róla, hogy ár érték arányban megtaláltuk a megfelelő casco biztosításunkat.
Öreg autóra nem kell casco?
Ez a tévhit Magyarországon még nagyon erősen él az emberekben, pedig az idősebb autókra is egyre több biztosító kínál kedvezőbb díjszabású casco biztosítást. A biztosítók gyakorlati tapasztalata az, hogy amikor a finanszírozás lejár az autókra, az addigi kötelező casco biztosítást felmondják a tulajdonosok, csak hogy megspóroljanak egy középkategóriás autónál – átlagosan – havi 10 ezer forintot.
Új termék a piacon
A biztosítási piacon még csak szűk körben jelen lévő új termék nekik is lehetőséget nyújthat, hogy az értéküket biztonságban tudják. Ez a casco biztosítás kedvező áron és nagyon egyszerűen fog kapcsolódni a tulajdonszerzéshez kapcsolódóan kötendő kötelező felelősség biztosításunkhoz, így érdemes lesz figyelni a róla szóló híreket. Ezzel a termékkel közelítünk a Nyugat-Európában már jelen lévő komplex gépjármű biztosításhoz, ami tartalmazza mind a kötelező mind a casco biztosítás díjait is. Ezzel a termékkel megoldást találhat a saját hibából és a másik fél hibájából bekövetkezett gépjármű sérülések hatékony megoldásához.
