A márciusi hosszú hétvége évek óta a téli sportolás idejére esik nálam, amely rendszerint egy sógoréknál tett látogatással egyenértékű. Hetek, sőt hónapok szorgos munkájával összeverbuválok 3-4 barátot, barátnőt, kiszemelünk egy elérhető távolságon belüli helyszínt a síelésre, szállást, majd a logisztika következik.
Szükség van legalább egy autóra: nagy legyen és kényelmes, sőt gyors és takarékos. Idén ezekhez a tulajdonságokhoz próbáltunk ragaszkodni, mivel az elmúlt években inkább az összkerékhajtás győzött, amelyre egyetlen esetben sem volt szükség. Teljesen felesleges volt a nagy darab de kényelmetlen Pathfinderrel vagy a kicsi és rondácska Ssang Yong Actyonnal nekivágni a hegyeknek. Most a hólánc nyugtatta a kétkedőket Obertauern felé, persze erre sem volt szükség.
| Obertauern – miről híres? | |
| Obertauern számára a hírnevet az hozta meg, hogy a sícentrum korai éveiben
látogatást tett is a világhírű brit kultuszcsapat a Beatles, az együttes tagjai ráadásul a “Help” című filmjük forgatása közben ismerkedtek itt a sízés alapjaival. Természetesen a film is világhírre volt ítélve, így világszerte sokmillió emberhez jutott el Obertauern szépsége a filmvásznon. További különlegesség, hogy itt találjuk Salzburg tartomány és egész Ausztria egyik legimpozánsabb, legmeredekebb sípályáját a Gamsleiten 2-t. A G2-nek is nevezett sípálya hírhedtségét az is jelzi, hogy különálló honlappal büszkélkedhet, ld. www.gamsleiten2.at Forrás: www.sielok.hu |
Egy középkategóriás kombi pont alkalmas a célra – gondoltam. Választék van dögivel, de ha már sportolunk, akkor a kategória egyik legsportosabb darabjára szavaztam, a Honda Accordra. Egy hatalmas, de kissé otromba autó jutott az eszembe, amelyet sokan csak hullaszállítónak becéznek. Elkértem hát egy 2,2-es dízel kombit.
Se nem hatalmas, se nem hullaszállító
Ott tévedtem, hogy az új Honda Accord már se nem hatalmas, se nem olyan ronda, hogy hullaszállítónak csúfolják. A kettő ráadásul szorosan összefügg. Hiába volt az előző Accord Tourer kategóriájanak egyik legtágasabb darabja, a vevők nem díjazták a morbid formatervezői humort. A modellváltásnál alaposan át is dolgozták a Tourert, és csináltak helyette egy pofás kombit. Ennek az áldozata lett a csomagtér is, ahol a korábbi 576 liter helyett most csak 406-tal lehet gazdálkodni, amely barátok között szólva is meglehetősen csekély méret. Pláne, négy felnőtt és hozzájuk tartozó sporteszköz esetén.
Síbox híján az autóban voltunk kénytelenek elszállásolni 3 pár sílécet és egy snowboardot is – ez egyáltalán nem ment könnyen. A végeredményre nem adnék magunknak piros pontot, sőt egy törésteszten is súlyos veszteségeket okozhatna egy ilyenfajta pakolás. A lehajtott 1/3 háttámlás ötletet, akkor vetettük el, amikor nem találtunk olyan ö
nkéntest, aki hátul középen hajlandó lett volna végignyomorogni a nagyjából 5-6 órás utazást.
A kakasülő nem csak kemény és kényelmetlen, de 180 centis magasság sem kell ahhoz, hogy az utas feje már beleérjen a tetőkárpitba. Tetőablak nélkül talán pár centivel több jutna, de öt embernek akkor sem volna kényelmes az Accord.
Legalább gyors?
A remek benzineseket gyártó Hondának a mostani a második dízele, amelyből a 150 lóerős változatot kaptuk és nem a luxusadóval sújtott 180 lóerőset. A vezetési élménytől az ötsebességes automata váltó próbált megfosztani bennünket, de a hosszú autópályás út alatt ezt inkább csak díjaztuk. A városban nem túl fürge Accord autópályán hibátlanul teljesít, 130-nál 2600-as fordulaton elduruzsol és ez rendkívül jó hatással van a fogyasztásra.
| Vicc. Ausztriában olcsóbb a gázolaj | |
| Kicsit vacilláltunk majd nem tankoltuk tele magyar földön az Accord tankját, és így jártunk jól. Ausztriában az autópályán kínálják budapesti árakon a gázolajat, a kisebb falvakban 290 forintos áron tankolhattunk dízelt. Három nap múlva hazaféle újabb 10 forintos csökkenést tapasztaltunk, így láttunk 280 körüli összeget is. A hazai 305 forint helyett… |
Visszafelé 6,6 literes átlaggal megúsztuk az 550 kilométeres távot, – ennél még a fedélzeti számítógép is többet saccolt. Ehhez persze kellett az érezhetően jobb minőségű osztrák gázolaj is, amelynek literje véletlenül még 10-20 forinttal olcsóbb is mint idehaza.
Hegynek fel azért kicsit gyengébbnek éreztük az automata Accordot a150 lóerőnél, itt jött jól a modellváltásnál felturbózott és kissé helyigényes hátsó futómű. A kormányról kapcsolható váltóval (csak onnan kapcsolható) így már lehet igazán lendületesen autózni, és még a hátul ülők sem panaszkodtak a túlságosan feszes úttartásra.
| Vetélytársak |
|
|
| Toyota Avensis Wagon 2-2 D-CAT 6 A/T Executive: | 9 585 000 Ft | |
| Opel insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 118 kW/160 LE 6AT | 9 070 000 Ft | |
| Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi 140 LE: | 8 971 000 Ft |
A Honda Accord Tourer 2,2 dízel automata listaára: 8 849 000 forint
Verdict
Négy felnőttre síléccel síbankanccsal ugyan nem ideális méretű az Accord, de a dízel motor és az automata váltó feltétlenül barátságos egy hosszú út során. A vezetési élmény ráadásul így sem vész el a remek futómű miatt, de a pazarul összerakott és bőségesen felszerelt belső is a kedvünkben jár. Hétköznapra – árából adódóan is – feltétlenül meggondolandó választás, négy felnőttere viszont egy Superb kombi kell.
| Műszaki adatok – Honda Accord Tourer 2,2 automata | |
| MOTORADATOK | |
| Lökettérfogat (ccm) | 2199 |
| Furat x löket (mm) | 85 X 96,9 |
| Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
| Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 110(150)/4000 |
| Max. nyomaték (Nm/ford.) | 350/2000-2750 |
| MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
| Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,8 |
| Végsebesség (km/h) | 202 |
| FOGYASZTÁS | |
| Város (l/100 km) | 8,6 |
| Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,4 |
| Vegyes (l/100 km) | 6,6 |
| CO2 kibocsátás (g/km) | 174 |
| MÉRETEK | |
| Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4750/1840/1470 |
| Tengelytáv (mm) | 2705 |
| Csomagtér (liter) | 406 |
| Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1703/466 |
| Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 65 |
| Gumiméret | 225/50 R17 |
| ÁR, KÖLTSÉGEK | |
| Alapár (forint) | 8 849 000 |
| A szériafelszereltség fontosabb tételei | lásd itt |
| ÉRTÉKELÉS | |
| a vezess.hu véleménye | Az automata kicsit lassítja, a csomagtere kicsit szűkös, viszont így is takarékos. |
| Pontszám (max. 10) | 8pont |








