A tavalyi divatbemutatós, látványos show-val körített rendezvény után valószínűleg a gazdasági válságnak tudható be, hogy jóval visszafogottabb amolyan “csendesülős” volt a Renault immáron hetedik éves sajtóvacsorája.

Miután a várakozás alatt a vendégek és az újságírók a két pilótáról szóló kvízzel tették próbára a tudásukat – a legjobb tippelő dedikált Mumm pezsgőt nyert végül – Fernando Alonso és Nelsinho Piquet néhány autogram kiosztása után háromnegyed nyolckor érkezett a Marriott szállóba.

Piquet már mehet szörfözni

Kérdésekre várva
Piquet láthatóan nem érezte jól magát
12 fotó
Piquet láthatóan nem érezte jól magát

Piquet láthatóan nem érezte jól magát

Piquet láthatóan nem érezte jól magát


A két renault-s közül Alonso megszokott rutinnal vette a megjelenést, de Piquet szemmel láthatóan kellemetlenül érezte magát. A brazil versenyzővel kapcsolatban gyakorlatilag már mindenki tényként kezeli a távozást, amit a csapat főszponzora, az ING egyik vezetőjének hozzá intézett kérdése is tovább erősített: a feszengő Piquet-nek ugyanis arra kellett válaszolnia – tisztán csak gondolatkísérletként -, hogy ha nem az F1-ben versenyezne, mit csinálna.

“Már nyolc éves koromban gokartban ültem, mindig is versenyeztem. Ha más sportot űznék, talán kite-oznék vagy szörföznék, de az biztos, hogy meleg és tengerpart kellene hozzá. Szoktam sziklát is mászni, de erről a csapat inkább ne tudjon” – magyarázta a brazil, hozzátéve, hogy az F1-et biztosan figyelné a tévében.

Mivel nagyon úgy tűnik, hogy a Magyar Nagydíj után a 24 éves pilótának bőven lesz ideje szörfözni, és a futamokat is csak a tévében követheti majd, komolyan, egészen megsajnáltuk a versenyzőt, aki már arra is csak lemondó mosollyal legyintett, amikor távozóban sikert kívántunk neki a hétvégére.

A már korábban említett ING-s úriembert is megkérdeztük, hogy mi a a helyzet a pilótacserével, de konkrétumot természetesen nem mondott, azt viszont megtudhattuk tőle, hogy sokfelé dolgozott már a világban, de a szimatolás, a rejtett okok és történések feltételezése, a konspirációk gyanítása nagyon is magyar sajátosság. Röviden: őt aztán hiába faggatjuk.

Alonsónak hiányzik a nagyok csatája

Autogramvadászok

Autogramvadászok

Autogramvadászok


A szomorú Piquet után térjünk át Alonsóra. A spanyol jónak értékelte a pénteki edzéseken végzett munkát, és azt is elmondta, hogy a mától következő, nagyjából 10 Celsius fokos lehűlés jól jöhet a Renault számára, jobban működhetnek az új fejlesztéseik. Ő és Piquet is az első tízbe várja az időmérőn a csapatot.

Mivel a kétszeres világbajnok gyakran és szívesen beszél a Forma-1-et általánosan érintő kérdésekről, megkérdeztük, hogy túl az idény felén mit gondol, a 2009-es szabályváltoztatások mennyire váltak be, valóban javítottak-e a versenyen. Alonso nem rejtette véka alá az elégedetlenségét.

“Az aerodinamikai változtatásokkal az előzést akarták elősegíteni, látványosabb futamokat szerettek volna, de ebből nem sok valósult meg. Aztán ott a KERS is, a csapatok fejlesztették, aztán eldobták, a technológia nem lett sikeres. Az év első fele teli volt vitákkal, előbb a diffúzorbotrány ment, aztán pedig a politikai huzavona, túl sok ilyesmi volt, ezek nem voltak jó dolgok. Idén hiányzik a hagyományos nagy csapatok, a Ferrari, a McLaren és Renault versengése is, reméljük, hogy az szezon második felében ebből is látunk majd valamit talán” – foglalta össze a spanyol.

Mivel pár percen belül három kolléga is rákérdezett Alonso Tour de France-os terveire, világosan kiderült, hogy a pilóta a fent említett panaszai ellenére sem vált biciklire, és a Touron jelenleg is vezető Alberto Contadorral tervezett alakulatban csak jelképes csapatfőnöki szerepet vállal majd, ha megvalósul a dolog.

A Ferrariról ne kérdezd!

Alonso a Ferrariról (nem) magyaráz

Alonso a Ferrariról (nem) magyaráz

Alonso a Ferrariról (nem) magyaráz


Próbáltuk egy kicsit megkapirgálni az örökzöld Ferrari-témát is, de a spanyol sajtós kísérője már a kérdés feltevése közben jelezte, hogy ebbe az irányba ne nagyon induljunk el, így csak annyit sikerült kihúzni Alonsóból, hogy most, a nehezen átlátható erőviszonyok között is minden pilótának meg kell hoznia a maga döntését az esetleges csapatváltásról. Meghallgatja a családját, a barátokat, próbálja felmérni a versenyképességet, és végül dönt valamit.

A két pilóta jó félórás szereplés után levegőzött egyet a teraszon a vendégek koszorújában, kiosztott  még néhány autogramot a szálloda előtt várakozó Renault-szurkolóknak, majd távozott.