F1-esek gokartban
Na ebből mi lesz?
Minden marad a régiben - tíz évig!
A Ferrari nem akar spórolni
60 fotó

A Magyar Nagydíjon már tárgyaltak róla

A Magyar Nagydíjon már tárgyaltak róla

Az utóbbi hetek F1-es slágertémája a KERS. A mozgásienergia-visszanyerő rendszer elméletileg 2009-ben kerül majd bevezetésre, de a fejlesztési költségek és a balesetek miatt vannak csapatok, amelyek halasztanának. Míg ők birkóznak, a versenyzők is egyre bizonytalanabbak.

A legaggasztóbb a Jerezben a BMW Sauber csapatnál történt baleset, amelynek során az egyik szerelőt megrázta az autó, amelyre a csapat azóta sem talált magyarázatot.

A pilóták biztonsági kérdésekkel foglalkozó szakszervezete, a GPDA a Magyar Nagydíjon tárgyalt is a témáról. Az szervezet egyik igazgatója, Mark Webber szerint a biztonság körüli vita erősödni fog, ha a BMW-s eset nem tisztázódik gyorsan.
 
“A BMW kiadott egy jelentést, de azt beszélik, hogy igazából fogalmuk sincs, hogy mi történt. Nem tudják, és ez igazán aggasztó. Elég arra gondolni, hogy mi történne, ha valakit a bokszutcában érne áramütés és beesne az autók elé” – magyarázta Webber.

Vannak azonban olyanok is, akik nem aggódnak túlságosan a KERS biztonsága miatt. A Force India technikai főnöke, Mike Gascoyne szerint minden rendben lesz.

“Felkapott téma most ez, de az az igazság, hogy a csapatok megoldják majd. Amint valakinek sikerül,a Forma-1 természetéből adódóan mindenki más is sikerrel jár majd. A BMW-sek biztosan dolgoznak már az eseten, nem hiszem, hogy később gond lehet. A KERS maga egy teljesen szigetelt alkatrész, a nagyfeszültségű kábelek mind a szigetelésen belül vannak. Nem is igazán értem, hogy hogyan lehetne vele probléma” – mondta az angol szakember.