



Teljesen feltöltött akkumulátorokkal 400 kilométert lehet autózni a Tesla roadsterrel, ami háromszor annyi, mint amit más, sorozatgyártásban is készített villanyautókkal lehet megtenni. A szervizperiódus jóval kedvezőbb, mint a benzinmotoros autóké, hiszen sem motorolajat, sem szűrőket, sem fagyállót nem kell benne cserélni. Egyedül a fékek és a gumiabroncsok állapotának ellenőrzése lehet szükséges.
Kompakt méretű villanymotorja 85-95 százalékos hatásfokkal működik, és a 185 kW-os teljesítményt a kétezres és tizenkétezres percenkénti fordulatszám mellett szinte végig hozza. Így elegendő volt egy kétfokozatú manuális sebességváltót építeni a Teslába. A villanymotor táplálásáról 6831 darab nagyteljesítményű lítium-ion cella gondoskodik.
Az otthoni töltővel mindössze 3,5 óra alatt tölthetőek fel az autó lemerült telepei. Hogy Európában se legyen gond a töltés, az eredetileg 110 voltos amerikai feszültség mellett 230 V-ról is működik a töltőberendezése. Mobil töltőt is adnak a kocsihoz, így akár a 400 kilométeres hatótávolságnál hosszabb útra is indulhat, aki megvásárolja az autót.
Alapáron jár a vászontető a nyitott kocsihoz, míg az autóval megegyező színre fényezett keménytető feláras. Érdekességképpen napelemes töltőt is lehet rendelni a Teslához, de ismerve a mai napelemek hatásfokát és árát, nem lehet olcsó mulatság a hatalmas felületű berendezéssel borítani a ház tetejét, az ingyen energia reményében. Akik időben megrendelik az autót, azok már 2007 közepétől, végétől számíthatnak arra, hogy átvehetik villanymotoros, igazán környezetkímélő járművüket.
