A kétszer két sávos autóutat a 4-es és a 31-es főutat köti össze. A szakaszt 2007. november végéig kell megépíteni oly módon, hogy később kétszer háromsávos autópályává lehessen bővíteni. A közel 7 kilométeres szakasz építését 8,9 milliárd forintért vállalta el a győztes pályázó, míg a második helyre szorult cégek 15,4 milliárdos ajánlatot adtak ugyanerre a szakaszra.
Az új útszakaszhoz szükséges kilenc kisméretű híd megépítése is mintegy kétmilliárd forintra becsült költséggel, így csupán egymilliárd forint marad egy kilométer autóút elkészítésére. Szakértők szerint ez csak igen alacsony munkadíjak mellett lesz elegendő.
Annyi már kiszivárgott, hogy a hagyományos aszfaltút helyett betonburkolatú lesz az új szakasz. A közel 9 milliárd forintos beruházást 85 százalékban az Európai Unió Kohéziós Alapja finanszírozza.
Már az 1940-es években felmerült a Budapestet elkerülő körgyűrű igénye, de a munkák megkezdésére egészen 1986-ig kellett várni. A mostani tervek alapján 110 kilométeresre tervezett körgyűrűt a jelentős beruházási költségek miatt több ütemben építik meg, a teljes hossznak 2015-ig kell elkészülnie.
Az M0-ás a nemzetközi közlekedés számára is fontos. Ez volt az első autóút hazánkban, amelynek tervezésekor figyelembe vettek környezetvédelmi szempontokat is, valamint a lakott területek környékén zajcsökkentő falakkal övezték az út nyomvonalát.
