A képernyőn a Priushoz hasonlóan követhetjük nyomon az éppen dolgozó erőforrást
7 fotó
A nyár elején tartott nemzetközi bemutató után Magyarországra is megérkeztek az első RX400h modellek, amiből már az erre az évre szánt 20 darab el is kelt, jövőre 50-100 darab eladásával számol az importőr.

Az RX a Toyota prémiummárkájának, a Lexusnak a sportos, luxus szabadidőautója. Az eddigi RX300 néven futó hathengeres modell mellé most érkezett meg a 400h, ami az amerikai változat 3,3 literes benzinmotorját használja (kicsit átalakítva), plusz két elektromos motort is kapott kiegészítésként.

Ezáltal az RX400h rendelkezik a versenytársak közül a legkedvezőbb károsanyag-kibocsátással és fogyasztása a gyakorlatban még a dízel konkurenseknél is kedvezőbb. Vegyes használatban állítólag 8,1, városban 9,1 liter kell 100 kilométerenként.

A spórolásra az első 167 lóerős és a hátsó 67 lóerős villanymotor ad lehetőséget, ami ha úgy adódik, átveszi a benzinmotor dolgát, és közben nem fogyaszt üzemanyagot. A 3,3 literes V6-es benzinmotor 211 lóerős. A három teljesítmény nem adható össze, a legnagyobb egyszerre elérhető teljesítményt 272 lóerőben állapította meg a gyár.

Az RX400h építésénél a minél nagyobb teljesítmény és vezetési élmény elérés volt a cél a Prius-szal ellentétben, ahol a gazdaságos és környezetbarát működés elérése volt a cél. Ebből a szemszögből nézve még értékesebbek a Lexus adatai.

A menetteljesítményekre sem lehet panasz – százra 7,6 másodperc alatt gyorsul az RX400h, és felette is nagy vehemenciával gyorsul, mígnem eléri a 200 km/órás végsebességet. A váltással nem kell törődnünk, mivel egy fokozatmentes elektronikusan vezérelt sebességváltó végzi ezt a feladatot.

Magyarországon már csak a jövő évtől juthatunk hozzá az RX400h modellhez, 16,3 millió forintos alapáron. Részletesebb műszaki információ a nemzetközi bemutatókor írott cikkünkben található.