



Erre a bizakodásra a Mazdának jó oka is van. A Ford Fiesta padlólemezére, Spanyolországban gyártott jelenlegi Mazda2 nem olyan sikeres, mint a Mazda3 vagy a Mazda6, ennél biztosan többet várnak az utódtól.
Az új kisautót egy közvetlen befecskendezéses benzinmotor hajtja, amely mindehhez turbófeltöltéses. A háromhengeres motor teljesítményét nem közölte a gyár. A motor a gyár ígéretei szerint igen takarékos lesz és környezetszennyezése is elhanyagolhatóra csökken.
A megcélzott célcsoportba az első autójukat megvásárló fiatalok tartoznak, akik városi autót keresnek. A háromajtós koncepcióautót a Mazda európai formatervező központjában rajzolták Frankfurtban.
A tervezők elrejtettek néhány részletet, amelyek csak megvilágítva válnak pontosan kivehetővé. Az ötletet a Japánban használt rizspapíros ajtók adják, amelyek átláthatók ugyan, de eltakarják a részleteket.
Sűrített levegővel a hátsó ülés átalakítható egyszemélyes, középső ülésből kétszemélyes paddá. A hátsó ülés ezeken túl lehajtható. Slusszkulcsként az USB csatlakozóba behelyezendő eszköz szolgál, ezen a csatlakozón át szabhatjuk személyre az autó beállításait.
