7 035 000 forint a 150 lóerős, 7 550 000 forint a 177 lóerős dízel Avensisek alapára, SOL felszereltséggel
D-CAT felirat jelöli az erősebb dízelmotort. A név a gondozásmentes részecskeszűrőre utal
Mindkét motor teljesen alumíniumból készül, és dízel viszonyokhoz képest mindkettőnek rendkívül alacsony a sűrítése
5 fotó
Kétliteres dízelmotorjával a Toyota Avensis nem tartozott a kategória legvadabbjai közé. Kedvező fogyasztásával és károsanyag-kibocsátásával hiába gyűjtött jó pontokat a közös nyomócsöves dízelmotor, a 116 lóerős teljesítmény csak alapigények kielégítésére volt elegendő.

A hátrányból előnyt kovácsolva rögtön a kategória élére lőtte be új dízelmotorját a Toyota. A 2,2 literes közös nyomócsöves dízelmotor kétféle teljesítménnyel választható: 150 és 177 lóerővel.

Mindkét motor teljesen alumíniumból készül, és dízel viszonyokhoz képest mindkettőnek rendkívül alacsony a sűrítése: 16,8:1 illetve 15,8:1. A sűrítést a kedvezőbb NOx-kibocsátás elérése érdekében csökkentették.

A befecskendezési rendszer harmadik generációs közös nyomócsöves, piezoelektromos befecskendezőkkel. Ezek gyorsabbak és nagyobb mennyiségű üzemanyagok képesek befecskendezni, mint a hagyományos mágnesszelepek.

Mindkét dízelmotort felszerelték változó lapátgeometriájú turbófeltöltővel és töltőlevegő-hűtővel. A kipufogógáz-visszavezetés különlegessége, hogy a visszavezetett gázt külön hűtővel lehűtik, hogy az égés minél tökéletesebb lehessen.

A kiemelkedő teljesítményű dízelmotorok nyomatékban is jók, a 177 lóerős dízelmotor 400 Nm-es nyomatékmaximumát a 155 lóerős 2,2 literes Ford dízel túltöltéssel hozza rövid ideig. A Toyota előnye, hogy a nyomaték széles fordulatszám-spektrumban, 2000 és 2600-as fordulat között rendelkezésre áll. A kisebb dízelmotor maximális nyomatéka 310 Nm, 2000 és 3200-as fordulat között.

A Toyota a teljesítményvadászat ellenére sem adta fel komoly környezetvédelmi törekvéseit. Alacsony fogyasztásukkal az új dízelek alig terhelik jobban a környezetet, mint a jóval gyengébb 2,0 literes motor.

Az átlagfogyasztás a 150 lóerős motornál 5,9, a 177 lóerősnél 6,1 liter/100 km. Az üvegházhatást fokozó CO2 kibocsátás is kedvezően alakul: 156 illetve 161 g/km.

Az új dízelmotorok megjelenésével a régi motorváltozat is piacon marad. A 116 lóerősnél 565 ezer forinttal kerül többe a 150 lóerős verzió, aminél 515 ezer forinttal drágább a 177 lóerős csúcsdízel. A 2,2-es dízelmotorok azonban csak a SOL felszereltséghez kérhetők. Így alapáron 7 035 000 forintba kerül az olcsóbb 2,2-es dízel Avensis.