A Cien nyomatéka 610 Nm
315 lóerős a Bel Air öthengeres turbómotorja
3 fotó
Az 50-es évek közepének jellegzetes amerikai autóinak egyike volt a Chevrolet Bel Air. A napokban zajló Detroiti Autókiállításon a General Motorshoz tartozó márka egy tanulmányt mutatott be, amely az 1955-57-es modellévek Bel Air típusainak örökségből merít. A koncepcióautó orrmotoros, hátsókerék-hajtásos. A GM nem nyilatkozott a szériagyártási tervekről. A karosszéria érdekessége a krómozott szélvédőoszlop. A belső tér megőrizte az ötvenes évek autóinak magas üléshelyzetét és a kényelmes ki-beszállást.

235/50 R18-as gumikat kap a működő tanulmányautó. Erőforrása egy soros öthengeres, 3,5 literes hengerűrtartalommal. 315 lóerő a teljesítmény, 427 Nm a nyomaték. Utóbbit turbófeltöltéssel éri el a vadonatúj Vortec 3500 motor. A hajtásláncba egy elektronikusan vezérelt négyfokozatú automatát építettek be. A kormányon található gomb megnyomásával agresszívabbá tehető a motor felpörgése és teljesítménykarakterisztikája. Ilyesmit kínál néhány éve szériában a BMW M5.

A Cien születésnapi ajándék a Cadillactől az idén 100 éves Cadillacnek. A szénszálas műanyag és könnyűfém felhasználásával készült szupersportautó hátul 21 colos, 335/30-as Michelin gumikon áll. Elöl 19 colosak a felnik, a gumi mérete 245/35. A karosszéria és az alváz anyaga szénszál erősítésű műanyag. Az elöl-hátul kettős keresztlengőkaros futómű anyaga alumínium. A középmotoros sportautó természetesen hátsókerék-hajtású.

A Cien motorja is egy tanulmány. Alapját a GM Northstar XV12 adja. A 7,5 literes blokk nem a legnagyobb a Cadillac történetében. A 1974-es Caddy Eldoradóban 8,2 literes motor volt. A könnyűfém blokkú és hengerfejű motor literteljesítménye 100 lóerő, összesen tehát 750 lovas a motor. Gigászi a 610 Nm-es nyomaték is. Kevesebb helyet foglal a jelenlegi 12 hengereseknél a Cien (spanyol szó, magyarul száz) motorja, fogyasztása nem haladja meg a most forgalmazott V8-asok átlagát.