A tanulmányautó bemutatása óta kissé változott az orr-rész, ám az autó hátulját szinte érintetlenül hagyták
A középkonzol és a műszerfal ismerős lehet a korábbi Mercedesekből, csak a kapcsolók színe tér el
3 fotó
Egy évvel a Chrysler Crossfire tanulmányautó bemutatása után, január 4-én már a szériaérett változat debütált a Los Angeles-i Motorshow-n. Tavaly a Detroiti Autószalonon a Chrysler új filozófiájú sportkupéja hatalmas közönségsikert aratott, így a DaimlerChrysler-nél a gyártás mellett döntöttek.

A Mercedes-Benz és a Chrysler 1998-as egyesülése óta a Chrysler Crossfire az első autó, amely a két autógyártó együttműködésében készült. Dieter Zetsche, a Chrysler elnöke szerint a német mérnöki tudás találkozik az amerikai formatervezéssel az autóban. Az új sportkupé a Chrysler PT Cruiser és a Dodge Viper által kitaposott úton haladhat tovább a Chrysler szerint.

Költségtakarékossági szempontok miatt az amerikai sportkupé gyártását 2003-ban nem Amerikában kezdik majd meg, hanem Németországban. A Crossfire a Karmann műhelyében fog készülni, ahol a Mercedes SLK és CLK.

A korábban beharangozottak ellenére nem maradt teljesen érintetlen a tanulmányautó, bár az autó hátsó részén nehezen észlelhetőek a változtatások. Míg a tanulmányautón még Batmobilhoz hasonlóan két részből állt a szélvédő, addig a szériaautón már folytonos az első üveg.

A korábban valószínűnek tartott 2,7 literes motor helyett is új erőforrás került a végleges változatba. A 3,2 literes Mercedes benzinmotor 215 lóerőt teljesít. A V6-os motor egyébként csak néhány éve szerepel a Mercedes palettáján, és azért vette át a soros hathengeres motor szerepét, mivel a V6-os a nagyobb V8-as két hengerrel megkurtított változata, így gyártása jóval olcsóbb.

A 3,2 literes benzinmotorhoz hatfokozatú kézi vagy ötfokozatú automatikus sebességváltó csatlakozhat. A hátsókerék-hajtású kupé hátsó szárnya a sebességtől függően automatikusan változtatja magasságát. Érdekesség, hogy míg az autó első kerekei 18 colosak, addig hátulra 19 colos felniket szerelnek.