66 098 darab új személyautó állt forgalomba az év első felében Magyarországon a Datahouse szerint, ami 2754-gyel több 2024 hasonló időszakánál. A 4,6 százalékos pluszban zárt piac szereplőit megnézve óriási különbségeket látunk a márkák 20-as listáján a 76 százalékos ugrástól a 31 százalékos beesésig.
Az örök kedvenc márkáktól a kínaiakon át a villanyautókig mutatjuk, miből mennyit vettünk 2025 első hat hónapjában.

A Suzuki slágermodeljjével is történt valami
A márkák listája
Mindenki csuklóból sorolja azt a néhány brandet, amelyek szinte örök favoritjai a magyar cégeknek és magánszemélyeknek, a pozícióik azonban egyáltalán nincsenek bebetonozva. 2025 első fele is több helycserét hozott a legnagyobb számban értékesítő márkák top 20-as listáján.
Ugyan továbbra is a Suzuki vezet (a piaci részesedése két számjegyű, 11,24 százalékos), de jelentős, 13 százalékos mínuszban zárta a fél évet, így nagyon a sarkát tapossa – a szintén harmatos hónapokat záró – Toyota (–6,81 százalék).
Pezsgőt bonthattak ugyanakkor a Ford szalonjaiban és az országos központban egyaránt: 76,98 százalékkal több új személyautót értékesítettek idén január és június vége között, mint egy esztendővel korábban. Ritkán látni ilyen óriási ugrást féléves értékesítési számokat nézve, 2093 darab személyautóval állítottak többet forgalomba idén, mint 2024 azonos időszakában.

2025-ben ez a Ford sikermodellje
A top 10-ben az újra erősödő Kia (+31 százalék), az immár tartósan legerősebb prémiumárka BMW (+18,8) és a nemzetközi sajtóban lassan eltemetett Nissan (+13,8) értékesítései növekedtek a legnagyobb mértékben ebben a hat hónapban. Utóbbinál végtelennek tűnik a kínálat nagy részét érintő és jelentős akciózás, emellett a Škoda erős féléve is a magyar vevők árérzékenységét bizonyítja.
„A Joy modellek bevezetése nagy piaci sikernek bizonyult. A Škoda flottaajánlatai mellett megjelent a nem flottaügyfeleknek, hanem az egyéni ügyfeleknek szánt Joy modellcsalád, amelynek tagjai sok egyéni ügyfél vásárlói kosarában megjelentek. Az importőri flottaértékesítés az eddiginél is eredményesebbnek bizonyult: 2025-ben 80 százalékkal több Škoda talált gazdára ezen a csatornán keresztül” – mondta Kelemen-Tűz Gabriella márkaigazgató a Vezessnek.
| Márka | Forgalomba helyezés (darab) | Változás 2024 első feléhez képest (százalék) | |
| 1. | Suzuki | 7431 | –13,42 |
| 2. | Toyota | 7009 | –6,81 |
| 3. | Škoda | 5862 | 8,72 |
| 4. | Ford | 4812 | 76,98 |
| 5. | Volkswagen | 4666 | –4,33 |
| 6. | Kia | 4241 | 31,06 |
| 7. | Nissan | 3578 | 13,8 |
| 8. | BMW | 3286 | 18,84 |
| 9. | Mercedes | 2757 | 12,12 |
| 10. | Hyundai | 2443 | –15,76 |
A húszas lista második felében sorakozó márkák közül az országban legnagyobb számban futó, de az új autók piacán régóta gyengélkedő Opel (–31,49 százalék) és a kínai MG (–30,59) értékesítései estek a legnagyobbat.
„Tavaly az első fél évben nagy siker volt a legnépszerűbb B-SUV szegmensben szereplő Opel Crossland, aminek a gyártása az év közepén már leállt. Az utód, az új Frontera viszont csak most jelent meg a piacon, így 2025 első félévében hiányzott ez a versenyző az Opel palettáról” – árulja el az eredmény hátterét a Vezessnek Dános András, az Opel hazai PR-igazgatója.
| Márka | Forgalomba helyezés (darab) | Változás 2024 első feléhez képest (százalék) | |
| 11. | Dacia | 2131 | –1,93 |
| 12. | Renault | 1996 | 3,9 |
| 13. | Audi | 1738 | 7,42 |
| 14. | Opel | 1451 | –31,49 |
| 15. | Volvo | 1433 | –23,41 |
| 16. | Peugeot | 1394 | 48,93 |
| 17. | Tesla | 1097 | –14,76 |
| 18. | BYD | 872 | 69,32 |
| 19. | MG | 835 | –30,59 |
| 20. | Ssangyong | 766 | –24,01 |
A Tesla globális válsága Magyarországon is kézzel fogható: miután évről évre látványosan növelte forgalomba helyezéseit nálunk is, 2025 első hat hónapja volt az első olyan fél év, amikor komoly megtorpanást, sőt százalékosan két számjegyű visszaesést mutat az amerikai villanyautó-gyártó (–14,76 százalék).

Immár két kínai márka van a húszban. Egyelőre a lista végén
A legnépszerűbb modellek
Fekete fél évet zárt az elmúlt évtized szuperhőse, a Vitara: 2839 darab vs. 4279 darab, 2025 első féléve vs. 2024 első hat hónapja. A 33,65 százalékos beesés a múlt évi első hely után idén csak a harmadikat jelenti, a két Suzuki-slágermodell közé beékelődött a Škoda Octavia úgy, hogy a cseh/német cégautóbajnok számai is mérséklődtek 6,59 százalékkal.
| Modell | Forgalomba helyezés (darab) | Változás 2024 első feléhez képest (százalék) | |
| 1. | Suzuki S-Cross | 3289 | 3,33 |
| 2. | Škoda Octavia | 3047 | –6,59 |
| 3. | Suzuki Vitara | 2839 | –33,65 |
| 4. | Nissan Qashqai | 2286 | 21,79 |
| 5. | Kia Ceed | 1844 | 14,04 |
| 6. | Dacia Duster | 1535 | –4,95 |
| 7. | Ford Tourneo Custom | 1475 | 171,14 |
| 8. | Toyota Corolla | 1212 | –16,14 |
| 9. | Toyota Yaris Cross | 1190 | 12,12 |
| 10. | Kia Sportage | 1147 | 36,16 |
A modellek top 10-es listáján a Ford Tourneo Custom, vagyis egy mikrobusz (+171,14) átadásai nőttek, vagy inkább ugrottak a leglátványosabbat. Lajtner Tamás, a márka kommunikációs és PR-vezetője a márka remek szereplése mögött is elsősorban ezt a modellt emeli ki.
„A növekedés több együttes tényezővel magyarázható, ezekben az adatokban a magasan kategóriaelső Tourneo Custom megnövekedett értékesítési volumene jelentősen pozitívan befolyásolja az összképet, a modell tavaly újult meg, és idén a gyártási kapacitása is jelentősebb.”

Erős fél éve volt a Sportage-nek
Erős fél évet zárt még a Kia Sportage (+36,16) és a Nissan Qashqai (+21,79) is, tovább erősítve Magyarország helyét Európa SUV-trónján. Ha valaki nem tudná: nálunk a legmagasabb a szabadidő-autók aránya az új forgalomba helyezések között.
Hogyan szerepeltek a villanyautók?
Erre a kérdésre évről évre, félévről mindig ugyanaz volt a válasz az elmúlt bő évtizedben: alacsony szintről egyre nagyobb mértékben emelkedik az értékesítésük. Csakhogy az elmúlt időszakban Európa-szerte szűntek meg az állami támogatások, az új vevők sem igen akartak megjelenni a piacon, Elon Musk politikusi ámokfutása pedig megtörte a Tesla golyóállóságának a mítoszát.
Nálunk még futott vásárlási támogatás, így ebben a zivataros fél évben az 5219 darab forgalomba helyezett villanyautó 12,1 százalékos emelkedést jelent. Ami jó hét százalékkal erősebb a piac egészénél. Növekedés, de eltűnt a lendület, olyan márkák sem feltétlenül elégedettek, akik a piac átlagánál is erősebb fél évet zártak.
Papp Zoltán, a Volkswagen márkaigazgatója szerint „a BEV modellek kiszállítása a folyamatosan javuló értékesítési akciók, nagybani kedvezmények miatt növekedett, habár a volumen még nem az a szint, amit szeretnénk, ezért további javulást várunk az év második felében”.
| Márka | Forgalomba helyezés (darab) | Változás 2024 első feléhez képest (százalék) | |
| 1. | Tesla | 1097 | –14,76 |
| 2. | BYD | 744 | 44,47 |
| 3. | BMW | 503 | 47,94 |
| 4. | Kia | 496 | 316,81 |
| 5. | Hyundai | 412 | 19,77 |
| 6. | Ford | 307 | 438,6 |
| 7. | Mercedes | 263 | 10,97 |
| 8. | Volvo | 231 | –46,53 |
| 9. | Volkswagen | 196 | 14,62 |
| 10. | Škoda | 136 | 34,65 |
Stabilan első volt a Tesla, viszont 14 százalékos mínuszban zárta a fél évet, ami erős üzenet a piacvezetőnek. A top 10-ben nyolc márka erősödött, az amerikai mellett a tavaly nagyon erősen induló EX30 idei visszaesése miatt a Volvo zárt mínuszban (–46,53 százalék).

Az első hely biztos, de megtört a varázs
A felfrissült kínálattal nagyot ugrott a hazai villanyautó-piac régóta erős szereplőjének számító Kia, az új kihívó BYD, és egy olyan márka is, amely ezen a piacon csak mostanában kezdte bővíteni a modelljeit.
„A márka növekedése jelentős részben tapasztalható a Ford tisztán elektromos személyautó-modelljeinél is, a tavaly első fél évében elért 57 darab regisztrációhoz képest 2025 első félévében 287 új regisztrációval számolhatunk, ami több mint ötszörös volumennövekedést jelent a szegmensben. 2024 év elején a Ford elektromos személyautó-portfóliójában egyedül a Mustang Mach-E volt elérhető, míg idénre a portfólió jelentősen bővült, olyan fontos új modellekkel, mint az elektromos Puma Gen-E, Explorer, Capri” – mondja Lajtner Tamás.
A modellek értékesítési listáján ezek még nem szorongatják az éllovasokat, a gyakorlatilag kétmodelles márkára szűkült Tesla Model Y-t és a Model 3-at.
| Modell | Forgalomba helyezés (darab) | Változás 2024 első feléhez képest (százalék) | |
| 1. | Tesla Model Y | 754 | –5,51 |
| 2. | Kia EV3 | 373 | – |
| 3. | Tesla Model 3 | 334 | –27,71 |
| 4. | BYD Seal | 183 | 44,09 |
| 5. | BMW iX1 | 172 | 309,52 |
| 6. | Hyundai Kona | 136 | –26,43 |
| 7. | BYD Seal U | 135 | 4400 |
| 8. | Volvo EX 30 | 131 | –64,59 |
| 9. | Ford Explorer EV | 125 | – |
| 10. | Hyundai Ioniq 5 | 123 | 57,69 |
Elgondolkodtató úgy is ránézni erre a táblázatra, hogy százharmincegynéhány darabbal egy modell már az ötödik az értékesítési sorban országosan. E mögött két tényező áll. Egyrészt rendkívül szétaprózódott a kínálat, több mint 150-féle tisztán elektromos modell közül lehet már vásárolni. A másik, hogy erre a brutális kínálatra nagyon kevés a vevő.
