Az Audi eredetileg benzin- és dízelmotorokkal mutatta be az A6-ost, ám már akkor beharangozta, hogy hamarosan konnektoros hibrideket is csatasorba állít. Erre néhány hetet kellett csak várni: most befutottak, és a hét végétől már rendelhetők is az e-hybrid quattro modellek. A 252 lóerős, kétliteres TFSI erőforrást 105 kW (143 LE) csúcsteljesítményű villanymotorral társító PHEV hajtáslánc kétféle hangolásban elérhető. Az erősebb legfeljebb 270 kW-ot (367 LE) és 500 Nm forgatónyomatékot biztosít, és karosszériaváltozattól függetlenül 5,3 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára.

Már konnektorról is tölthető a legújabb Audi 1

A gyengébb variáns 220 kW (299 LE) rendszerteljesítményre hangolva, 450 Nm nyomatéki csúccsal vásárolható meg. Ezek a modellek álló helyzetből 6,0 másodperc alatt érik el a 100 km/óra sebességet. A végsebesség mindkét esetben 250 km/óra.

Az akkumulátor kapacitása bruttó 25,9, nettó 20,7 kWh, ami az elődmodellnél mintegy 45%-kal nagyobb, és mindkét szinten 100 kilométert meghaladó tisztán elektromos hatótávolságot tesz lehetővé. Váltóáramról immár 11 kW-tal is tölthető, így 2,5 óra alatt 100%-on tudhatjuk a lemerült akkumulátort.

Már konnektorról is tölthető a legújabb Audi 2

Nem csak az akku kapacitása, a fékenergia-visszanyerés teljesítménye is nőtt. A kormányra szerelt fülekkel három fokozatban állítható a rendszer erőssége. A motorvezérlés az aktív útvonaltervezéssel összedolgozva alkalmas arra, hogy amennyiben az úti célnál lehetőségünk lesz tölteni az autót, az utolsó csepp energiát is kipréselje az akkuból, így minimalizálva a káros anyagok kibocsátását és az üzemanyagköltségeket.

19 fotó

A másik, hibrid üzemmódban meghatározott mennyiségű energiát tartalékol az akkuban, hogy mindig álljon rendelkezésre némi elektromos áram – ennek mértékét a vezető határozhatja meg egy digitális csúszka segítségével.

Mindkét PHEV modellnél alapfelszerelés a quattro összkerékhajtás, valamint a négykerék-kormányzás. Az erősebb verziót S Line optikai elemekkel, sportos hangolású futóművel, nagyobb kerekekkel és piros féknyergekkel szerelik.

Már konnektorról is tölthető a legújabb Audi 8

A hangszigetelést mintegy 30 százalékkal javították az elődmodellhez képest, így pl. tömítettebbek az oldalajtók és ablakok. A plug-in hibrid Audi A6-osok első példányai a nyár folyamán jutnak el a vevőkhöz.

Alább videón tekintheted meg az Audi újdonságát:

a videó a hirdetés után indul