A Renault-ban még mindig komoly tüske, hogy a Red Bull úgy döntött, az idei szezontól inkább a Honda segítségével próbál visszajutni a csúcsra. Cyril Abiteboul, a Renault ügyvezetője szerint a franciáknak óriási szerepük van abban, hogy a Red Bull ma ott tart, ahol, és ezért elismerés illetné a Renault-t.

“Egy dolgot el kell ismernünk: Christian Horner és a Red Bull kommunikációs stratégiája fantasztikus” – utalt Abiteboul arra, hogy a Red Bull folyamatosan a Renault-t szidta az elmúlt években. “A kommunikáció része ennek a világnak, része a Forma-1-nek, és része a stratégiának és taktikának is.”

“Épp most olvastam, hogy Max Verstappen már kész örömmel bevállalni motorbüntetéseket is. Elképesztő!”

“Ez része ennek a világnak, de egy dolog tény: a szponzorok révén üzleti, valamint technológiai szempontból a Renault-nak is köszönhető az, hogy a Red Bull ma az, ami.”

Horner szerint a Red Bull stratégiájának nemcsak a bűnbakkeresés volt a célja, így akarták jobb munkára sarkallni a Renault-t. “Több megbeszélésünk volt, Párizsban a korábbi igazgató Carlos Ghosnnak is elmondtuk az aggályainkat” – így Horner.

“2015-ben, amikor a motor sokkal rosszabb volt a 2014-esnél, úgy voltunk vele, hogy rendben, kicsit kürtöljük szét a frusztrációinkat, hátha ez kikényszerít egy reakciót. Sajnos nem működött.”