Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:315.0 Ft
Dízel:300.0 Ft

Kötelező téli gumi?

Szerző: levél küldés
Dátum: 2008.12.04. 08:00
Biztonsági okokra hivatkozva az MDF kötelezővé tenné a téli gumi használatát hazánkban is.
A Magyar Demokrata Fórum (MDF) a jövő évtől a téli gumi használatának kötelezővé tételét sürgeti. A párt közleményben felhívja a figyelmet, hogy a hideg idő beálltával fokozottan nő a balesetveszély az utak lefagyása, csúszóssá válása miatt, ezért különösen veszélyes, ennek ellenére sokan továbbra is nyári gumiabronccsal közlekednek az utakon.

Magyarországon jelenleg nem kötelező a téli gumi használata, s csak az autótulajdonosoknak csak mintegy fele használ megfelelő abroncsot fagyos időben. Németországban ez az arány 60-70, Ausztriában pedig 95 százalékos - olvasható a kommünikében.

Az MDF tájékoztatásában kitért arra, hogy Európában nyolc országban, Szlovéniában, Litvániában, Lettországban, Észtországban, Finnországban, Németországban, Svédországban és Norvégiában kötelező a téli gumi használata, de erős havazás idején Ausztriában és Szlovákiában is szigorúan ellenőrzik a téli abroncsok használatát.

Ausztriában például téli körülmények között (hó, jég, latyak) november 1. és április 15. között kötelező vagy a téli gumi használata mind a négy keréken vagy hólánc felszerelése a hajtott kerekekre. Hóláncot azonban csak ott használhat az autós, ahol az útfelület egybefüggően havas-jeges, tehát a lánc nem károsíthatja az aszfaltot. A szabály be nem tartását 35 eurós pénzbüntetéssel fenyegeti a jogalkotó, amennyiben másokat veszélyeztet, akkor az érintettet 5000 euróra is megbüntethetik. Négy évszakos gumi akkor minősül téli abroncsnak, ha M+S jelzés szerepel az oldalfalán. A radiál téli gumira minimum 4 mm profilmélység az előírás.

A Demokrata Fórum azt kezdeményezi, hogy 2009-től általános szabályként - hacsak az időjárás előbb nem indokolja - november 1. és március 15. között legyen kötelező a téli abroncs használata. Ugyanakkor az MDF kedvezményeket vezetne be a téli gumit használóknak például a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás díjaiban.

Forrás: MTI

1 hozzászólás

További cikkek

Szólj hozzá Te is!

F1: Összetörték az új Saubert

A Sauber-csapat 2016-os modellje is sikerrel teljesítette a Nemzetközi Automobil Szövetség kötelező töréstesztjét, igaz, az autó ...

F1: Nevetségesen lassú a Renault pilótanője

Miután a Renault is megtartotta tesztelőként a Lotustól örökölt Carmen Jordát, a csapat másik tesztpilótája tiltakozásul felmondott. ...

Ilyen lenne a BMW M7, ha lenne

A BMW következetesen elzárkózik zászlóshajójának sportosításától, hát a márka egyik legnagyobb tuningműhelye lecsapott a piaci ...

F1: Összetörték az új Saubert

A Sauber-csapat 2016-os modellje is sikerrel teljesítette a Nemzetközi Automobil Szövetség kötelező töréstesztjét, igaz, az autó ...


Ilyen lenne a BMW M7, ha lenne

A BMW következetesen elzárkózik zászlóshajójának sportosításától, hát a márka egyik legnagyobb tuningműhelye lecsapott a piaci ...


F1: Nevetségesen lassú a Renault pilótanője

Miután a Renault is megtartotta tesztelőként a Lotustól örökölt Carmen Jordát, a csapat másik tesztpilótája tiltakozásul felmondott. ...


Történelemóra: az Alpina 50 éve

Ha az elképzelt álomautót nem lehet megvenni sehol, az ember kénytelen megépíteni magának - ahogy az Alpina is tette.


1
4,5 g-vel tolja a fejed a gyomrodba, 105 km/h a vége, mi az?

4,5 g-vel tolja a fejed a gyomrodba, 105 km/h a vége, mi az?

A világ legkreténebb járműve, ha egyáltalán járműnek lehet nevezni, a csakis épített pályán használható, kényelmetlen, értelmetlen ...


Durván megemelik az üzemanyagok árát Oroszországban

Oroszországban többszörösére emelik az üzemanyagok jövedéki adóját április 1-től. Az erről szóló döntést már elfogadta az illetékes ...


1
15 orosz fotó, amitől újraindul az agyad

15 orosz fotó, amitől újraindul az agyad

Borzasztó tuningok, eszméletlen megoldások és hó. Újabb válogatás a megunhatatlan Oroszországból.


Nagyon csúnya ügybe keveredett az F1 új pilótája

Kevin Magnussen egyéves kényszerszünet után tér vissza a Forma-1-be. Mint kiderült, eseménydús hetek vannak a háta mögött.


Tapipadot a kormányra!

Egy ausztrál kütyü segítségével a kormányról sem kell levenni a kezünket, hogy az okostelefonunkat irányítsuk: zene, üzenetek, ...


450 milliót kínáltak egy telepen porosodó Ferrariért

Hiába a szemtelenül nagy ajánlat, a dubaji rendőrség nem adhatja el a Ferrari-ritkaságot.


Négy ülés, négy kormányzott kerék a legújabb Ferrariban

A Ferrari FF örökébe lépő GTC4 Lusso nem csak nevében cizelláltabb, de technológiai tartalma is kifinomultabb.


F1: Hamilton még tíz évig marad?

Lewis Hamilton édesapja úgy gondolja, fia még egy évtizedig maradhat a Forma-1-ben, a teljesítménye pedig tovább fog javulni.