Még pár év, és benzines árban lesznek a villanyautók

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.03.08. 13.00

Nemzetközi elemzők szerint a következő évtized első harmadára a mostani összegek töredékére csökkenthet a villanyautók vételára.

Nissan_Leaf_149 A technológia fejlődése és elterjedése minden esetben az árak robbanásszerű csökkenését eredményezi – gondoljunk csak a személyi számítógépek által az elmúlt húsz-harminc évben bejárt útra. Soha nem volt kétséges, hogy a villanyautóknak idővel olcsóbbá kell válniuk, a jelek szerint azonban ez gyorsabban bekövetkezhet, mint gondoltuk volna. A Bloomberg Business új jelentése szerint az akkumulátor-technológia fejlődése olyan elképesztő ütemű, hogy már akár hat év múlva kiegyenlítődhet a különböző hajtási módozatok közötti árkülönbségek. Csak tavaly harmadával csökkent az akkumulátorok ára, írja a piaci elemző szervezet, ami szorosan összefügg azzal, hogy az elektromos járművek globális eladásai 60 százalékkal emelkedtek tavaly. A Bloomberg becslése szerint 2040-re minden harmadik eladott autó elektromos lesz. Ez elég komoly növekedés volna a jelenlegi kevesebb mint egy százalékról. Az akkumulátorok árcsökkenése azonban mindent megváltoztathat: az áramtároló rendszerek teszik ki a villanyautók költségének 30 százalékát, ha tehát ezek olcsóbbak, minden olcsóbb lesz. A 2022-re becsült áttörés a teljes globális gazdaságra hatással lehet: a jelentés szerint ha ilyen mértékben elterjednek a villanyautók, a világ kőolaj-felhasználása napi kétmillió hordóval (!) csökkenhet. Másfelől az áramszolgáltatóknak is fel kell kötniük a gatyát, hiszen a becslések szerint 2040-re földünk (tavalyi) éves áramtermelésének mintegy 10 százalékát villanyautók fogják felhasználni.

Kommentek

F1: Nem mondják el az igazat Scumacherről?

A hétszeres világbajnok Forma-1-es legenda volt menedzsere szerint a család tartozna azzal a szurkolóknak, hogy elárulják, milyen állapotban is van Michael Schumacher.

F1: Lassan kiszorítják Bernie Ecclestone-t

A Nemzetközi Automobil Szövetség is rábólintott a Forma-1 eladására, az amerikai Liberty Media egy újabb lépéssel közelebb került a teljhatalomhoz.

Elsírta magát a szerelő, amikor ezt meglátta

Vajon mire gondolt emberünk, amikor fa fékbetéteket drótozott a féktárcsához? A többiről nem is beszélve.

F1: A Mercedes fizette Massa visszatérését

A Mercedes főnöke elismerte, hogy komolyabb összeggel kompenzálták a Williams-csapatot Valtteri Bottas átigazolásáért.

A pillanat, amikor a “Szikla” is könnyezett

Dwayne “The Rock” Johnson olyan ajándékot adott egy háborús hősnek, amire nem számított.

80 verda alatt a Föld körül

Mindig is érdekelt, hogy milyen autókat gyártanak a világ túlsó felén, de nem volt hol utánanézned? Az internet korában ez nem kifogás, de mi most segítünk.

Mindenki részeg volt ebben a balesetben

Szépen fogy a szesz a bulinegyedben, de attól a KRESZ-t még be kéne tartani. Autósnak, gyalogosnak egyaránt.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.