Ha szelíden szereted a BMW-t, most ne nézz ide!

AC Schnitzer ACL2 Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.26. 11.00

Nem tudjuk eldönteni, gonosz erdei trollt idéző fényezése vagy 570 lóereje teszi-e félelmetesebbé az AC Schnitzer által átépített M 235i-t. De, mégis.

Az AC Schnitzer szakemberei kevesellték a BMW M235i motorteljesítményét, ám ahelyett, hogy turbót, szívórendszert és kipufogót cseréltek volna rajta, ugyanazzal a kifinomult szemlélettel nyúltak a problémához, amivel annak idején Nagy Sándor megoldotta a gordiuszi csomót: elhajították a modell eredeti, 326 lóerős, 450 Nm nyomatékú háromliteres hathengeresét, és beszerelték a helyére az azonos külső-belső méretekkel rendelkező, de 431 lóerős, 550 Nm-es BMW M4 blokkját.

  Kivéve persze, hogy nem elégedtek meg a 105 extra lóerővel, így az M4 motorjára ráküldték a műhely sztenderd tuningprogramját. Ennek eredményeként 570 lóerőt nyom a fékpadon a motor. A nyomatéki értéket nem közölte az aacheni manufaktúra, de nem lehet gyenge, hiszen az autó 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára; az ívmeneti dinamikát részlegesen önzáró hátsó differenciálmű segíti. A végsebesség 330 km/óra, amivel a világ legkiválóbb autóit tarthatja sakkban a tulajdonos (illetve tarthatná, de sajnos az ACL2 tanulmányautó, és nem eladó.) Az ACL2 névben az első két betűt és az utolsó számot könnyű megfejteni, az L pedig értelemszerűen a leicht, azaz könnyű jelző rövidítése: az autó a gyári 1530 kilóról 1448-ra fogyott. Így minden egyes lóerőnek csupán 2,54 kilót kell mozgatnia, ez pedig már a szupersportkocsik vadászterülete. AC_Schnitzer-ACL2_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_26 Ilyen menetdinamikához különleges fékek szükségesek: az elöl hat-, hátul négydugattyús nyergek 400, illetve 380 mm átmérőjű karbon-kerámia tárcsákba harapnak. A hűtésükre szolgáló nyílások (no meg az irdatlan szélességű 285/25 ZR 20 abroncsok) miatt oldalanként 7-7 centivel szélesebb az autó. A futómű magasságában állítható, ráadásul a lengéscsillapítók húzó- és nyomófokozata külön-külön szabályozható. A rugótornyokat szénszálas kitámasztás merevíti. Az aerodinamikai módosítások teljes körűek, és persze minden elem szénszálas műanyagból készült. AC_Schnitzer-ACL2_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_12 Az utasteret szinte teljesen átalakították, zöld és fekete bőr-, illetve nyersbőrbetétekkel, szénszálas versenyülésekkel, borzalmas kinövésekkel göcsörtösített kormánnyal, és (fejlesztés alatt álló) 330 km/óráig skálázott órával.

Kommentek

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Unod a dugót? Itt a megoldás

Te is kivagy attól, hogy órákig araszolsz reggelente, míg beérsz a munkába? Két megoldás van: válaszd a tömegközlekedést, vagy ugorj a kocsisor elejére. Mutatjuk, hogyan.

F1: Legyél Lewis Hamilton VIP-vendége! – videó

A háromszoros világbajnok videós idegenvezetést tart a Mercedes melbourne-i csapatpavilonjában a kávézótól a konyháig.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

F1: Hamilton 99 százalékos, Bottas szombatra javulna

A Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj szabadedzései után Lewis Hamilton hajszál híján tökéletesnek érezte a napot, Valtteri Bottasnak viszont fel kell kötnie a gatyát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.