Ha szelíden szereted a BMW-t, most ne nézz ide!

AC Schnitzer ACL2 Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.02.26. 11.00

Nem tudjuk eldönteni, gonosz erdei trollt idéző fényezése vagy 570 lóereje teszi-e félelmetesebbé az AC Schnitzer által átépített M 235i-t. De, mégis.

Az AC Schnitzer szakemberei kevesellték a BMW M235i motorteljesítményét, ám ahelyett, hogy turbót, szívórendszert és kipufogót cseréltek volna rajta, ugyanazzal a kifinomult szemlélettel nyúltak a problémához, amivel annak idején Nagy Sándor megoldotta a gordiuszi csomót: elhajították a modell eredeti, 326 lóerős, 450 Nm nyomatékú háromliteres hathengeresét, és beszerelték a helyére az azonos külső-belső méretekkel rendelkező, de 431 lóerős, 550 Nm-es BMW M4 blokkját.

  Kivéve persze, hogy nem elégedtek meg a 105 extra lóerővel, így az M4 motorjára ráküldték a műhely sztenderd tuningprogramját. Ennek eredményeként 570 lóerőt nyom a fékpadon a motor. A nyomatéki értéket nem közölte az aacheni manufaktúra, de nem lehet gyenge, hiszen az autó 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára; az ívmeneti dinamikát részlegesen önzáró hátsó differenciálmű segíti. A végsebesség 330 km/óra, amivel a világ legkiválóbb autóit tarthatja sakkban a tulajdonos (illetve tarthatná, de sajnos az ACL2 tanulmányautó, és nem eladó.) Az ACL2 névben az első két betűt és az utolsó számot könnyű megfejteni, az L pedig értelemszerűen a leicht, azaz könnyű jelző rövidítése: az autó a gyári 1530 kilóról 1448-ra fogyott. Így minden egyes lóerőnek csupán 2,54 kilót kell mozgatnia, ez pedig már a szupersportkocsik vadászterülete. AC_Schnitzer-ACL2_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_26 Ilyen menetdinamikához különleges fékek szükségesek: az elöl hat-, hátul négydugattyús nyergek 400, illetve 380 mm átmérőjű karbon-kerámia tárcsákba harapnak. A hűtésükre szolgáló nyílások (no meg az irdatlan szélességű 285/25 ZR 20 abroncsok) miatt oldalanként 7-7 centivel szélesebb az autó. A futómű magasságában állítható, ráadásul a lengéscsillapítók húzó- és nyomófokozata külön-külön szabályozható. A rugótornyokat szénszálas kitámasztás merevíti. Az aerodinamikai módosítások teljes körűek, és persze minden elem szénszálas műanyagból készült. AC_Schnitzer-ACL2_Concept_2016_1600x1200_wallpaper_12 Az utasteret szinte teljesen átalakították, zöld és fekete bőr-, illetve nyersbőrbetétekkel, szénszálas versenyülésekkel, borzalmas kinövésekkel göcsörtösített kormánnyal, és (fejlesztés alatt álló) 330 km/óráig skálázott órával.

Kommentek

GT86, az elérhető élményautó

Nem maradtak el a faceliftnél kötelező újítások, de a Toyota GT86 frissítésekor a vezetési élmény fokozására koncentrált a japán vállalat. A sportkocsi továbbra is tiszta vezetési élményt nyújt.

Nem a fáradtság okozhatta a magyar buszbalesetet

Magyar sofőrök vezették azt az autóbuszt, mely neki hajtott egy felüljàró tartóoszlopànak Olaszorszàgban.

Megszületett a Forma-1-es sztárbébi

Világra jött a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner és az egykori Spice Girls-tag Geri Halliwell közös gyermeke.

F1: Így csapat Hülkenberg a Renault-val

Nico Hülkenberg a Force Indiát elhagyva 2017-től a Renault első számú pilótájaként folytatja F1-es pályafutását. Az új autóra még egy hónapot várnia kell, de a tavalyi modellel már ment pár kört. Panorámavideó.

Transitokkal küzd London levegőjéért a Ford

A Ford szerint nagyban csökkentené a városban, csúcsidőben futkorászó furgonok villanyosítása a levegő minőségének javulását.

Hiánypótoló oktatóvideó: hogyan töltsük fel az Alfa 4C-t ablakmosóval

Három elemből álló tölcsér és csavarhúzó is szükségeltetik ahhoz, hogy ablakmosóval töltsük fel a gyönyörű Alfa Romeo 4C-t.

F1: 2020-tól annyi Silverstone-nak?

A silverstone-i pályát tulajdonló BRDC cáfolta, hogy 2019-ben utolsó alkalommal rendeznék meg a Brit Nagydíjat.

Könnyfakasztóan csodálatos, V12-es motorpornó egy Toyota orrából

Ritkán látni ilyen formában a Toyota csodálatos V12-es motorját, pedig a hangja mellett a látvány is szívet melengető.

Szállítórobotokkal kacérkodik a Mercedes-Benz

Mit keresnek a robotok egy Sprinter rakterében? Hány szállítórobotot képes elnyelni egy furgon? Mindkét kérdést megválaszoljuk!

Így néz ki egy csoportos autómentés Oroszországban

Az oroszok senkit nem hagynak az út szélén, ha kell kézi erővel húzzák ki a bajba jutott autóst.

Ilyen az, amikor nem múlik el nyomtalanul a gyerekkor

Gigantikusra nőtt, V8-assal hajtott játékszerrel ment vásárolni ez az amerikai bácsi

Luxusautó gyűjteménnyel együtt eladó ez a hatalmas villa

Hatalmas luxusvilla 250 millió dollárért keres új gazdát, benne medence és mozi mellett pazar autógyűjtemény is található.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.