A nagy szilárdságú acél olyan, különleges acél ötvözet, amely azonos tömeg mellett a szokásosnál nagyobb szakítószilárdsággal bír. Az ebből készített karosszériaelemek ezért könnyebbek és/vagy szilárdabbak a hagyományos acél komponenseknél. 
Mivel a nagy szilárdságú acélok előállítása költséges, egy teljes egészében ilyen ötvözetekből épített karosszéria igen drága lenne. Ez azonban nem is indokolt: a költséghatékonyság érdekében elegendő olyan pontokon alkalmazni, ahol ütközésbiztonság megfontolásokból, a programozott alakváltozás biztosítása érdekében különösen ellenálló vázszakaszra van szükség. 
A Mazda 2011-ben jelentette be például, hogy korábban nem alkalmazott, 1800 Mpa ultra nagy szakítószilárdságú acél elemekből készíti el a CX-5 kompakt szabadidőjármű lökhárító merevítéseit. A különleges anyag használatával 20 százalékkal nőtt a lökhárító energiaelnyelő képessége, miközben a komponens 4,8 kilogrammal könnyebb a korábban használatos, hagyományos acél elemnél.