Márkák Tesztek Hírek Forma-1 Magazin Vezetünk Autó Magazin Haszongépjármű Tanácsok

Márkák

Modellek

Varga Tibor

Dolgoztam autószerelőként, majd később saját szerelőműhelyt és autókereskedést nyitottam. Ezzel párhuzamosan már akkor elkezdtem autóvizsgálattal...

Kérdezek tőle

Varga Tibor

Dolgoztam autószerelőként, majd később saját szerelőműhelyt és autókereskedést nyitottam. Ezzel párhuzamosan már akkor elkezdtem autóvizsgálattal foglalkozni. Több mint 20 év tapasztalatával és szakmai tudásommal sok millió forintot spóroltam meg ügyfeleimnek. https://autovizsgalat.hu

Ratinland Tamás kérdezi - 2018-06-20 15:44:52

Tisztelt Varga Tibor!
Van egy e46 318Ci autóm, melyre előző gazdái nagyon nem vigyáztak, így szeretném lecserélni. Csak jó állapotú autó jöhet szóba, kéziváltóval. 170 lovas E46 320 Ci és 148 lovas Cd, esetleg e92 320i/d van a kalapban. Fontos a megbízhatóság, a következő 3-4 évre, de mindegyik típus mellé vannak pro és kontra érvek. Az igazi bmw 6henger és benzin, helyett nézzen ki jól, és ne hagyjon cserben, bmw-n belül legyen ésszerű alapján keresek autót. Utánaolvasás után egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy jobb az újabb(e92), elég sok rosszat írnak mind a benzinesről, mind a dieselről. Tetszik a 2.2 6 henger hangja, de egy 320d, ha nem kotlik meg, akkor szemmel látható összeget hagy a zsebemben, és találni szervizkönyves 150.000-240.00km-t futot féldányokat is, ami laikusként nem tűnik lehasználtnak e46ból. Évente 15-20.000 km-t megyek, ebből 1/3ad rész város kb. Ha lehet beszéljen rá egyik változatra.
Köszönettel:
Tamás

Válasz levélre

Kedves Tamás!

Az E46-tal biztosan kevesebb gondja lesz, mint az E92-vel. A 320D takarékos megoldás lehet fogyasztás szempontból, de bele lehet nyúlni magas javítási költségbe. Bár igaz lehet ez egy benzinesre is a BMW esetében. A piac tele van tekert órákkal és hamis szervizkönyvekkel. Bármelyiket választja, kérje szakember segítségét az autó átvizsgálásához, hogy nem érje kellemetlen meglepetés a későbbiekben.

Üdvözlettel:

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Szládek Péter kérdezi - 2018-06-14 15:12:54

Tisztelt Varga Tibor!
Dízel para ide dízel para oda én még is dízel autót szeretnék vásárolni három típusban gondolkozom,Ford Focus,Opel Astra illetve VW Golf,leginkább ebben a sorrendben,kombit szeretnék és 2,0 2,5 millió a keret,kérném adjon tanácsot,mondjon véleményt a fenti típusokról.
Köszönettel: Péter!

Válasz levélre

Kedves Péter!

Mindhárom típus jó választás lehet. A három motor közül én a Volkswagen CRTDI-jét szeretem a legjobban. A Focus futóműve nagyon jó, az Astrához kicsit olcsóbb az alkatrész. Hogy melyik autót érdemes megvásárolni, azt mindig az adott autó állapota dönti el. Bármelyiket választja, javaslom szakember segítségét kérni az átvizsgáláshoz.

Üdvözlettel:

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Tamás kérdezi - 2018-06-11 21:03:51

Jónapot! Ön szerint Elektronikus adagoló helyére be lehet tenni mechanikus adagolot egy 1997 Volkswagen Golf 3 Ahu motorkodú autoba? meg a turbonál kell valamitt változtatni hozzá?

Válasz levélre

Kedves Tamás!

Be lehet építeni elektromos adagoló helyett mechanikus adagolót, de az átalakítást mindenképpen bízza tapasztalt szakemberre.

Üdvözlettel:

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Szamosfalvi Nóra kérdezi - 2018-06-11 19:12:05

Tisztelt Varga Tibor!
Egy Daewoo Kalos 2003-as 1.4-es benzines személygépjárművel rendelkezem. Ebben jármű gyárilag nincs szervokormány, ami engem nagyon zavar. Műszakilag kiváló es teljes mértékben naprakész autó, de a vezetési élményt viszont meglehetősen rontja a szervokormány hiánya. Az lenne a kérdésem, hogy lehet-e ebbe a járműbe szervokormányt beszerelni és ha igen, akkor kb. mennyibe kerülne? Illetve érdekelne az ön szakmai véleménye az adott problémával kapcsolatban.
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel:
Szamosfalvi Nóra

Válasz levélre

Kedves Nóra!

Igen, be lehet utólag szerelni szervokormányt. Szükség lesz egy másik kormányműre, hidraulika csövekre, szervoszivattyúra, másik ékszíjra, főtengely ékszíjtárcsára, nyomásérzékelőre és egy szakemberre, aki mindezt beépíti az autójába. Nem kis munka, de kivitelezhető. Árakat sajnos nem tudok mondani, bontókban érdemes érdeklődni használt alkatrészek után. Az első lépés mindenképpen a szakember lenne.

Üdvözlettel:

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Móricz Gergely kérdezi - 2018-06-09 18:24:04

Kedves Tibor!
Régi dédelgetett álmom egy hosszított 5 személyes transporter vásárlása.Elsősorban T4- ben gondolkodtam,de hamar rájöttem,H nincs a piacon nem lelakott,vagy 300ezer km alatti darab.
Átgondoltam,és inkább többet kiadnék egy újabb T5 ért,de vajon megéri???
Rengeteg rosszat olvastam a pdtdi motorokról ,hát tovább mentem,akkor legyen 2000 cr- motor.
Találtam is egy tetszetős autót,de utánna olvastam és rengeteg riasztó EGR,olajfogyasztás és részecske szűrő gondot találtam a neten.
Konkrétan az autó hollandiai, vezetett szervizkönyves,180ezer km,5 sebességes,102 LE.
Milyen gondokkal számolhatok ennél a típusnál, vásárláskor mire érdemes nagyon odafigyelni?
https://www.hasznaltauto.hu/kishaszonjarmu/volkswagen/transporter/volkswagen_transporter_2_0_cr_tdi_euro4_klima_-long_-kivitel_-_1_tulaj-13027252

Köszönöm válaszát előre is!

Gergely

Válasz levélre

Kedves Gergely!

Még nem gyártottak olyan motort, amiről az emberek nem tudnak rossz véleményt mondani, írni. A PDTDI motor remek konstrukció és a T4 jó autó volt, csak a legtöbb példányban több, mint 500 000 kilométer van és gyakran elhanyagolták a szervizelést, a kilométer óra pedig 250 000-rel vissza van pörgetve. A legtöbb autó külföldről érkezik, amik már kétszer lefutották a tervezett élettartamukat, háromszor voltak összetörve és eszi őket a rozsda, mi pedig elhisszük, hogy kifogtuk az egyetlen kistehert, ami 15 év alatt csak 220 000 kilométert ment és végig nagy becsben tartották. Persze a hazai autók állapota sem jobb, csak talán kevésbé eszi a rozsda a karosszériát. A CRTDI motor alapvetően szintén jó, de gondosan kell szervizelni és néha költeni kell rá, mint bármelyik modern dízel motorra. Az internetet böngészve nem fog találni olyan dízel motor típust, amire ne panaszkodnának sokan.

A hirdetésben szereplő T5 Transporter a 102 lóerős motorral jó választás lehet. Nem lesz versenyló, de megbízhatóbb, mint az erősebb társaik. Célszerű szakemberrel átnézetni az autót és műszeres diagnosztikát végezni vásárlás előtt.

Üdvözlettel:

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Máté kérdezi - 2018-06-07 13:11:05

Kedves Tibor!

Autócsere előtt állunk. A keret viszonylag rugalmas, az igényeink viszont a megbízhatósággal és a kényelemmel szemben igen magasak. Sok utánajárást követően végül a Lexus és a Volvo maradtak fenn a rostán. Előbbiből a GS300 (3. gen), utóbbiból az S80 (2. gen) ami ténylegesen be is jön.
Erről a Lexus-ról rosszat még nem hallottam, esetleg Önnek van tapasztalata a típussal és a nyűgjeivel?
S80-ból a sorhatos és V8-as ami dinamizmusában passzol a japánhoz, de szívem szerint nagyon is a V8 felé hajlok. Horrorsztorikat erről sem hallottam (kivéve a kiegyensúlyozó tengely beázását), viszont a Haldex-AWD miatt összetettebb szerkezetről van szó és a futóműve sem bírja annyira a magyar utakat. Hibázásra is hajlamosabb lenne?
A fogyasztás abszolút nem szempont, mert évi 8- max 10 ezer kilométert megyünk csak, nagyrészt pályán. A szervizelés nem a zsemlepénzből menne, de egy ordas nagy bukót mindenképp szeretnék elkerülni. Mi a véleménye a két típusról?

Válasz levélre

Kedves Máté!

Ezek az autók ritkák a hazai utakon, mint a fehér hollók. Nincs személyes tapasztalatom nincs sem a GS300-zal, sem az S80 V8-cal, ezért csak általánosságban tudok írni véleményt. Mindkettő elegáns, luxuskategóriás autó és a márkákból adódóan megbízhatóak, azonban ha bármi tönkre megy, a az alkatrész és a javítás rendkívül drága lehet. A "nagy bukót" úgy tudja elkerülni, ha szakemberrel átvizsgáltatja az autót vásárlás előtt.

Üdvözlettel:

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Balogh István kérdezi - 2018-06-05 18:44:40

Kedves Varga Tibor
épp egy autó választás elött vagyok, ajánlottak egy 2002-es E39 525 TDS automatát, láttam több videot a vezess.hu amin Bmw-t elemeztek kiváncsi lennék a véleményedre erről a modellről.
köszönöm

üdv
István

Válasz levélre

Kedves István!

Az E39 525 TDS igazi ikon volt a maga idejében. Kényelmes utazóautó 10 liter alatti fogyasztással. Erős motor, remek futómű és a mai napig szép megjelenés.

Most jön a fekete leves: ha ilyen autót vásárol, a fenntartására és szervizelésére komoly összeget kell a családi kasszából kiszakítani. BMW-t sosem volt olcsó fenntartani és a legtöbb E39 már megkerülte a földet tízszer. A motornál hengerfej,  befecskendezők, turbó, kettős tömegű lendkerék és még 100 dolog lehet, ami meghibásodott, vagy a végét járja. Az automata váltó szintén magas kockázat. Ha baj van, a javítása 2-300 forinttól indul és sajnos ennyi idősen gyakori a meghibásodás. A német autópályára tervezett futómű nehezen viseli a magyar utakat és drágák az alkatrészek. A rozsda is jó barátja az E39-nek.

Ennél a típusnál különösen javaslom átnézetni az autót szakemberrel vásárlás előtt, hogy ne rémálom legyen a fenntartása a későbbiekben.

Üdvözlettel:

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Gulyás Anett kérdezi - 2018-06-03 18:01:08

Tisztelt Varga Tibor!
Ön szerint érdemes Szlovéniából behozni gépjárművet?
Konkrétan: https://www.avto.net/Ads/details.asp?id=13171919&display=Opel%20Corsa%20Cosmo%201.4%2016V

Sajnos az országban nem nagyon találni hasonlót. Több (3) megnézése után is csak csalódtam. Viszont a behozatal is problémás. Nem is tudja az ember, hogy egyedül, vagy kereskedés segítségével oldja meg a behozatalt. Főleg nehéz erre megbízható embert találni.

Köszönöm válaszát.
Anett

Válasz levélre

Kedves Anett!

Szerintem ilyen értékben nem érdemes külföldről autót behozni. A vételár, a kiutazás költsége, a hazahozatal, a honosítás költségei és a ráfordított idő, energia biztosan több, mintha itthon vásárolna meg egy hasonló autót. A külföldi autónak is vannak hibái, még ha a hirdetésben  nagyon szépnek és jó állapotúnak tűnik is. Itthon is lehet találni jó állapotú Corsát, amennyiben nem a legolcsóbbat nézzük ki a piacon. Szívesen segítek Önnek a megfelelő autó megtalálásában és átvizsgálásában.

Üdvözlettel:

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Szabó tibor kérdezi - 2018-06-02 12:18:45

Tisztelt Tibor!

A segítségére lenne szükségem, mert nem tudom mit tegyek. Jelenleg, 2 éve már egy 2004-es, 1.6-os benzines Citroen Berlingo van a kis családunk(4 fő) birtokában. Nagyon szeretjük az autót, nincs vele sok gond, és van, az sem annyira vészes.Viszont új munkám miatt napi 120 km-t ingázok, autópályán, max 110-es tempóval. Ezzel a tempóval 3 ezer fölött pörög a motor, és 8 literes a fogyasztás(bár katalizátor hibakódot dobott fel nemrég, így lehet emiatt van). A kérdésem az, hogy Ön mit tenne a helyemben? Kb. 700 ezer Ft-ért tudnám eladni az autót, tehát félmillióért tudnánk venni másikat. Ennyiért dízelt nem kéne venni, jól gondolom? Illetve félek is a dízelek javítási költségeitől(bár nem volt még ilyen autóm, így nem tudom). Lenne lehetőségem egy peugeot 406-os vásárlására, ami 2000 köbcentis benzines. Ebben talán el is férnénk még, jó lehet? Vagy csináltassam meg a Berlingo-t és hajtsam azt továbbra is?
Köszönettel,
Tibor

Válasz levélre

Kedves Tibor!

A legolcsóbb megoldás megtartani és üzemben tartani a Berlingót. Amennyiben eladják és másik autót vásárolnak, nagy eséllyel 2-300 ezer forintot már az elején ráköltenek átírásra, első szervizre és a meglévő hibák kijavítására. Ettől eltekintve majdnem lehetetlen jó állapotú, megbízható dízel autót találni, aminek jóval alacsonyabb a fogyasztása, mint a Berlingónak, de mindig vannak gyöngyszemek a szénaboglyában.

Üdvözlettel:

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Fogarasi Tibor kérdezi - 2018-05-30 21:18:08

Tisztelt Varga Tibor!
Autovásárlás előtt állok. A kiszemeltem egy Volkswagen Tiguan 1.4 TSI( 2009). A kérdésem az lenne, hogy mennyire megbízhatóak ezek a motorok? Vagy jobb lenne a 2.0 TSI motorral? De annak tartok a magas fogyasztásától.
Válaszát előre is köszönöm.

Válasz levélre

Kedves Tibor!

Sajnos az Volkswagen 1.4 TSI motornak több típushibája is van. A vezérműlánc feszítőjének hibája  és a lánc nyúlása már 100 000 kilométer körül gondot szokott okozni. A szívószelep kokszosodása szintén gyakori probléma ezeknél a motoroknál. Előfordul még turbó meghibásodás, valamint elektromos hibák is. Jellemzően a 2.0 TSI motorok valamivel megbízhatóbbak, de a fent említett hibák itt is előfordulnak. 200 000 kilométer környékén előfordul magas olajfogyasztás is.

Üdvözlettel:

Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu