Márkák Tesztek Hírek Forma-1 Magazin Vezetünk Autó Magazin Haszongépjármű Tanácsok

Márkák

Modellek

Varga Tibor - Használtautó-szakértő

Dolgoztam autószerelőként, majd később saját szerelőműhelyt és autókereskedést nyitottam. Ezzel párhuzamosan már akkor elkezdtem autóvizsgálattal...

Kérdezek tőle

Varga Tibor - Használtautó-szakértő

Dolgoztam autószerelőként, majd később saját szerelőműhelyt és autókereskedést nyitottam. Ezzel párhuzamosan már akkor elkezdtem autóvizsgálattal foglalkozni. Több mint 20 év tapasztalatával és szakmai tudásommal sok millió forintot spóroltam meg ügyfeleimnek. https://autovizsgalat.hu

Tamás Zsolt kérdezi - 2018-02-18 11:26:25

Szia!
Autóváltás előtt állok, jelenleg egy A3 8L 1.9PD 131lovast vezetek, de mivel beköltöztünk városba, és itt van a a munkahelyem is, így szerintem ezzel nagyon gyilkolom a kis kocsim,illetve így már nincs is meg az a nagy fogyasztási különbség,ezért szeretnék egy benzinesre váltani, többek között városba lenne használva, illetve hétvégente azért megyünk vidékre is, szeretném azért, hogy 90-100 fölött is jól bírja, ne visítson a motor, és szeretnék maradni a német autóknál, Én Golf V-re gondoltam ezen belül is a 1.6FSI v 2.0FSI. Ezeket tudnád ajánlani? vagy inkább maradjak sima 1.6nál? de ugyan így tetszik a a3-ból a 8P is, ott is ugyan így 1.6, 1.6FSI, de ha van bármi más alternatíva ami szerinted erre a használatra jobb lenne, szívesen meghallgatom.
Előre köszi
Zsolti

Válasz levélre

Kedves Zsolt!

Én megtartanám az A3 PDTDI-t, de ez én vagyok. Az FSI motorokkal sok gond van és városban jóval iszákosabb lesz a dízelnél. A javításon esetlegesen megspórolt összeget ott fogja hagyni a benzinkúton. Ha járnak a PDTDI-vel vidékre is és rendesen szervizelik, még sokáig megbízható társ lehet. Amennyiben cserélnének FSI-re, a nagyobb motort ajánlom. A sima 1.6 gyenge, de legalább még többet fogyaszt. Remélem tudtam segíteni.

Üdvözlettel: Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

P. András kérdezi - 2018-02-17 17:12:33

Tisztelt Varga úr!
Egy 2008-as évjáratú, automata váltós 2.0 TDI Škoda Superb Elegance vásárlásán gondolkodom. 230000km-t futott, előző tulajdonosa elsősorban hosszabb utakon használta. Amennyire tudom, rendszeresen karbantartott, szervizelt és megvigyázott autóról van szó. Második autónak használná a négytagú családunk, évi 10-15000km futással (városba maradna a korábbi, kisebb benzines). Az árát elfogadhatónak találom, tetszik a felszereltsége, a tágas utas és csomagtér, de nem szeretnék érzelmi alapon dönteni. Kíváncsi lennék a véleményére, az esetleges hibák és szervízköltségek tekintetében. Mire figyeljek oda ennél a típusnál?
Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelettel: András

Válasz levélre

Kedves András!

Ha jól gondolom, a kiszemelt autó motorja 2.0 PDTDI. Ezek a motorok alapvetően megbízható, nyomatékos és takarékos szerkezetek, bármit is pletykálnak. három gyenge pontja van: A pd elemek, az olajszivattyú meghajtása és a kettős tömegű lendkerék. Ha ezek az alkatrészek rendben vannak, akkor a motor kimegy a világból. Vásárlás után célszerű megelőzni a bajt és idejében kicserélni az olajszivattyú hatszög meghajtását, mert ha elkopik, vége a motornak. Ebben az évjáratban már megtalálható a 2.0 CRTDI motor is, amivel főként a szokásos közös csöves problémák lehetnek: Injektorok, magasnyomású szivattyú, kettős tömegű lendkerék. Alapvetően mindkét motorral  jó választás a Superb. Ha tényleg jó állapotban van, én megvenném. Azért vásárlás előtt mutassa meg egy szakértőnek, nehogy pénznyelőt vegyen.

Üdvözlettel: Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Szabó Antal kérdezi - 2018-02-13 18:06:59

Kedves Tibor!

Használt autót szeretnék venni 1,5-1,6 millió forint körül, és az a problémám hogy nagyon nehezen tudok választani. Most például megnéztem egy Ford Fiestát 1,5M-ért, 2011-es 3 ajtós, 95LE 1.6 TDCi ECOnetic, 124000 km-el, elég kevés extrával. Ma viszont találtam egy Mondeo-t, ugyanolyan áron, 2010-es, 5 ajtós, 140LE 2.0 TDCi Ghia Executive Powershift, nagyon sok extrával, viszont 382000 km van benne. A Mondeo sokkal vonzóbbnak tűnik, annyi mindennel többet tud mint a Fiesta, hogy nem is értem hogy lehet ugyanannyi az áruk. Ön szerint jó vétel lenne a Mondeo vagy hasonló extrásabb, többet futott kocsi, vagy érdemesebb kisebb, alapabb felszereltségű, keveset futott kocsit választani?

Üdvözlettel,
Antal

Válasz levélre

Kedves Antal!

A Fiestával kevesebb gondja lesz. Kevesebb extra, kevesebb kilométer, kisebb autó = kevesebb gond az autóval. A Mondeo viszont jóval igényesebb, kényelmesebb jármű a Fiestánál. A sok kilométer önmagában nem jelenti, hogy az autó rossz állapotban van, de nagyon oda kell figyelni a részletekre. Javaslom vegye igénybe szakértő segítségét a vásárláshoz és az átvizsgáláshoz, mert a későbbi magas javítási költségek nagyban tudják rombolni a tulajdonos idegrendszerét.

Üdvözlettel: Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Szabó Károly kérdezi - 2018-02-09 20:22:25

Varga Úr!
Véleménye szerint hasonlóan kedvező opciókkal karbantartott 4-5 éves kb 150ezret
futott autó motorikusan benzines vagy dízel változatban vállalható még további 7-8
évre.Hasonló karakterű nagy csomagterű kombit (pl Passat7) nézegetek,évi cirka 5ezer km-re,amire egyértelmű a benzines változat,de hosszabb távon gondolkodva melyik lehet jobb választás 150-70 LE környékén-mondjuk 1.8 tsi vagy 2.0 tdi?
Laikus érdeklődésemre köszönöm leendő válaszát!

Válasz levélre

Kedves Károly!

A benzines és a dízel változat is vállalható még hosszú időre, ha időben elvégzik a szükséges szervizeket és javításokat. Évi 5 ezer kilométerre mindenképpen benzines autót javasolnék. Sok Passat van a hazai piacon. A legtöbbet külföldről hozták be, vagy itthoni céges autó volt. mindkét esetben valószínűsíthető a sok kilométer egy kicsit kedvezőbbre pörgetve. A vásárláshoz és átvizsgáláshoz célszerű szakember segítségét kérni, így elkerülhetők az esetleges rejtett hibák későbbi felbukkanása.

Üdvözlettel: varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Ádám kérdezi - 2018-02-09 19:47:44

Tisztelt szakértő!

Szeretném megkérdezni hogy mi a véleménye az autómról, mik ennek az autónak a betegségei, gyenge pontjai, mire figyeljek nagyon? Illetve ebbe a típusba érdemes e a prémium gázolajat tankolni, vagy ez annyira nem érzékeny az üzemanyagra?

Az autóm: BMW 320d, 2005-ös évjárat és autómata váltós

Válaszát előre is köszönöm!

Köszönettel: Ádám

Válasz levélre

Kedves Ádám!

A BMW E90 320d igényes, stílusos autó. Nem véletlenül szeretik a magyar használt autó piacon a vásárlók. A motor típushibája a szívósorban lévő pillangószelep lapka törése, mely hiba esetén kivégezheti az egész motort. Ezen felül legtöbbször "csak" a szokásos dízel hibák szoktak gondot okozni: kettős-tömegű lendkerék, turbó, befecskendezők, nagynyomású szivattyú. A termosztát is gyakori hibaforrás. Néha gond a rádióval és navigációval. Ilyenkor általában CCC modul cseréje a megoldás. Az automata váltónál érdemes odafigyelni az olajcserére. A futómű nehezen viseli a magyar utakat. Nem tesz rosszat az autóval, ha prémium üzemanyagot tankol, de szerintem nem szükséges.

Üdvözlettel: Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Csaba kérdezi - 2018-02-08 10:49:54

Kedves Tibor!

Autóvásárlás előtt állok, és jelenlegi benzines seat ibizámat szertném lecserélni 4 főnek elegendő nagyobb családi autóra. Éves szinten kb 15000 km megyek. Ebben benne van a munkába járás, ami napi szinten oda-vissza 14 km. Ezen kívül havi szinten autópályán megtett 1-2 hosszabb út. A kiszemelt típusaim Honda Civic 1.8 benzin 2009 utáni ráncfelvarrott verzió, illetve N90-es BMW touring 318i, vagy 320i. A keret 3 millió forint, és ebbe belkalkukátam az átírás, és esetleges szervizelés költségeit. Szeretném a tanácsát kérni, hogy Ön melyiket javasolná? Szívesen veszem mást típus ajánlását is.

Előre is köszönöm válaszát!

Üdv,
Csaba

Válasz levélre

Kedves Csaba!

Az Ön által említett használatra jó választás a benzines. A két autó két külön világ. Mindkettőnek sok rajongója van. Ha a megbízhatóság és az alacsony fogyasztás a fontos, akkor a Civic-et javaslom. Ha a nagyobb méret, hátsókerék hajtás és németes stílus a nyerő, akkor a BMW-t. Most biztos sok BMW-fan megkövezne, de én valószínűleg a Hondát venném.

Üdvözlettel: Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Madák Pál kérdezi - 2018-02-07 18:46:35

2016-ban Opel Astra kombit vettem újonnan 1.4 125 LE turbós motorral. Önöknél olvastam, hogy az Opel motorok vezérlő elektronikája a magas hőterhelés miatt néhány év után megadja magát, nem tudom, hogy így lesz-e az én autómnál, de nemcsak ez aggaszt, hanem a városi üzemanyag fogyasztás. 100 km/óra alatt országúton 6,7 körül, autópályán 130-al is 7-7,3 literrel lehet autózni, ami szerintem jó. Budapesten nem dugóban autózva, de egyhuzamban rövid utakat járva (5-10km), melyből 1-2 km hegymenet nyáron 9,5-10, télen 10,5-11 liter a fogyasztás. Ugyanezen az utakon jártam VW Jetta 1,9 TDI motorral 110 ezer km-en keresztül és soha nem haladtam meg a 7-7,3 literes fogyasztást, de átlagban is 2 liter a benzines többlete. Megjegyzem Ausztriában 6,4 l átlagot mentem 70% pályán, kinti benzinnel. Hogyan lehet, hogy ez a benzines városban 3-3,5 literrel több benzint eszik? Ezen városi hátrányok mellett csak 2000-es fordulattól jön meg a vezetési élmény. Érdemes-e küzdenem, vagy mire cseréljem le?

Válasz levélre

Kedves Pál!

Az Ön által olvasott motorvezérlő hiba elsősorban a régebbi Ecotec szívó motoroknál jelentkeztek. Nem tudok ilyen hibajelenségről az 1.4-es turbó motornál. Ez a motor mindenképpen többet fog fogyasztani, mint a dízel Jetta. A 10-11 litert soknak találom, bár a vezetési szokások nagyban befolyásolják az autó fogyasztását. Javaslom keressen meg egy szakszervizt az esetleges hiba feltárására.

Üdvözlettel: Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Frisch Krisztián kérdezi - 2018-02-06 20:58:44

T Varga Tibor!
2006 os Ford Fiesta 1.4 TDCI szeretném megkérdezni hogy melegben hosszú városi vagy autópálya használat alatt miért keményedik be a váltó 1,2,3,4,5 be nagyon bekeményedik üresben jobbra balra normál és ha vissza hűl akkor ugyan olyan jó mint előtte…123000 km van a kocsiban
Köszönettel

Frisch Krisztián

Válasz levélre

Kedves Krisztián!

Valószínűleg a nem megfelelő váltó olaj okozza a hibát, de látatlanban ez csak feltételezés. Mindenképpen keressen meg személyesen egy szervizt, ahol kivizsgálják szakszerűen a hiba okát.

Üdvözlettel: Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Virág Zsolt kérdezi - 2018-02-04 13:59:17

Autó vásárlás előtt állunk a családdal,jelenleg egy 1999-es E46 1.6 benzines Bmw autónk van.Szeretnénk egy nagyobb autót venni,két márka között gondolkozunk 2.5 millió Ft ig. Bmw E60 és Audi A6 2005-2010-ig. Több fórumon is olvastam mind két autóról de szinte 50-50%-ban mondtak jót és rosszat.Sem az E60-at sem az Audi A6-ot nem ismerem sajnos közelebbről és ezért is írok mert a segítségeteket szeretném kérni mindkét modellről, hogy melyik autót vegyük meg mik a negatívok és a pozitívok az autókról.
Válaszotokat előre is köszönöm!
Üdv
V Zsolt

Válasz levélre

Kedves Zsolt!

Az Ön által feltett kérdésre nehéz általánosságban válaszolni, mivel nem tudom milyen motorra, üzemanyagra, évjáratra gondol pontosan. Mindkét autóra igaz, hogy az E46-hoz képest a fenntartási költség a többszöröse lesz hosszú távon. A legtöbb, magyar piacon lévő ex-prémium autó 10 éves korára túl van a 3-400 ezer kilométeren, általában visszatekert számlálóval. Rengeteg a külföldről behozott, vagy itthon eladásra rendbe rakott autó. A típushibákat hosszasan lehetne sorolni mindkét esetben. Természetesen ki lehet fogni megkímélt állapotú példányt, ahogy létezik fehér holló is, csak nagyon ritka. Mindenképpen javaslom, hogy kérje szakember segítségét az átvizsgáláshoz és vásárláshoz.

Üdvözlettel: Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu

Zoltán kérdezi - 2018-02-04 10:31:57

Tisztelt Varga Tibor Úr!
Szabad-e a második generációs Mercedes A osztályú gépkocsiban gondolkodni-megbízhatóság, szerviz költség stb-használtan (2009-2011 évj.). Korábban a Hyundai IX20-Kia Venga párost nézegettem, de most képbe került a Merci. Meglepődtem mert árban ugyanott van mint a két koreai. Nem tudom, hogy a Mercedes presztízse kopott-e meg, vagy ennyire “rosszak” ezek az autók? Mindenképp benzinest keresek. Miben különbözik a A150 és az A160-as, mert a motor ugyanaz (1498 ccm, 70 kw, 95 LE)?
Köszönettel Zoltán

Válasz levélre

Kedves Zoltán!

Nem rosszak. A legnagyobb ellenségük a rozsda. A sárvédők pereménél és az ajtók aljánál jelentkezik először. Érdemes ezeket a helyeket fokozottan átnézni. A kormányrásegítés elektromos hibája szokott még gondot okozni. Ezeket leszámítva megbízható autók. Az A150 és A160 között a motor műszaki megoldásaiban vannak különbségek. A teljesítmény adatok egyformák.

Üdvözlettel: Varga Tibor

www.autovizsgalat.hu