Rengetegen vannak, akik Ferrari vágynak, sokan vannak, akik meg is vehetik és vannak néhányan, akiknek épp ezért már nem elég egy sorozatgyártású maranellói. Ilyen Peter Kalikow is, aki gyűjtő és mellesleg 45 éve a Ferrari ügyfele. Ezt az évfordulót pedig egy egyedi modellel ünnepelte meg a New York-i férfi és az olasz gyár.



A 2005-ös 575M Superamericán hasonló tető volt
A Ferrari Superamerica 45 nagyjából a 2005-ös 575 Superamerica és a tavaly ősszel bemutatott 599 SA Aperta keresztezéséből született.
Utóbbi a Ferrari 599-es vászontetős változata, míg előbbin egy különleges nyitható üvegtetőt alkalmaztak. A Fioravanti által kitalált tető egyben fordult hátra az utasok mögé. Most ezt a megoldást ötvözték a nyitott 599-essel, azzal a különbséggel, hogy a tető karbonszálas műanyagból van, így nem átlátszó.
Az autó exkluzív Blu Antille színe az ügyfél gyűjteményének egy másik darabjáról, az 1961-es 400 Superamerica cabriolet-ről származik, amihez egy sötétebb kéket választottak a tető, az első és küszöbspoilerek és a diffúzor számára. A hűtőmaszk krómozott, az A oszlop és a visszapillantók pedig polírozott alumíniumdíszítést kaptak.
Az 599-esre épül
Egyelőre a belsőről nem hoztak nyilvánosságra képet, de ott is van különlegesség, kék karbonbetétek és érintőképernyő teszi egyedivé. Az autót május 20-án a Villa d’Este Concorso d’Eleganza kiállításon leplezik le Olaszországban.
Bár műszaki tartalomról nem szól a Ferrari közleménye, a látottak alapján szinte biztosra vehető, hogy tévedett a rendezvényt támogató BMW. A német gyár a kiállítást beharangozó közleményében ugyanezen a néven egy hathengeres Ferrari érkezéséről számolt be. Itt bizonyosan megmaradt az 599-es 12 hengeres motorja.
Már a német precizitás sem a régi?
