Amikor a múlt hétvégén a Volkswagen bejelentette, hogy beszáll a rali-világbajnokságba, már akkor felvetettük, a talán nem véletlen hogy Polo R WRC és nem Polo WRC az autó neve. Úgy tűnik igazunk lett és a Volkswagen elkészíti a Polo új, sportos csúcsváltozatát.
Ulrich Hackenberg, a Volkswagen igazgatótanácsának tagja úgy nyilatkozott a brit Autocar magazinnak, hogy a WRC kampányban “valószínűleg” egy másik variánst és nem a GTI-t használják majd. “Látható, hogy a rali-világbajnoki program növeli az esélyét egy R verzió elkészítésének a Polo alapjain” – tette hozzá.
Amikor Hackenberget a bemutatkozás várható idejéről kérdezték, azt mondta: “Ez a raliprogrammal együtt lehetséges, előtte nem. Nem tudom megmondani a pontos dátumot, de körülbelül akkor.”
Vagyis nagyjából 2013-ban mutatkozhat be a Polo R, hiszen a bejelentés szerint attól az évtől versenyez a világbajnokságon Európa legnagyobb autógyártója.
A VW legsportosabb modelljeiért felelős R GmbH eddig a Golfból, a Sciroccóból és a Passatból készített R jelzésű modelleket. A Polo R elkészítése eddig üzletileg nem volt teljesen alátámasztható, egy nagyon gyors, nagyon drága kisautó bemutatása, de a WRC-hez kötve már nem jelenthet gondot.
Míg a Polo GTI-ben az 1,4-es benzinmotor kompresszorral és turbóval is felszerelt 180 lóerős változata rejlik, várható, hogy a Polo R-be egy teljesen új motor kerül. A WRC szabályzata 1,6 literes turbós benzinmotort ír elő, minden valószínűség szerint a VW készít egy ilyet a sorozatgyártású modelljei számára. Ebből aztán nem jelenthet gondot 210 lóerő kipréselése, amivel a Polo az egyik leggyorsabb kisautó lehet a szegmensben.
Bár a versenyautó összkerékhajtású, nem valószínű, hogy az megjelenne a sorozatgyártású Polo R-ben. A motor viszont hasznára lehet az Audinak is, aki így könnyedén megépítheti az A1-ből is az RS változatot, teljesítményben is egalizálva a MINI JCW-t.




