Egy helyi járatú, Ikarus 280-as-ról küldött fotót nemrég a Vezess egyik olvasója, aki végső elkeseredésében írt lapunknak. E-mailjében kiemelte, hogy ne közöljük az utazás időpontját, se a rendszámot, mert fél, hogy előveszik a sofőrt. A beküldött képeken azonban valóban jól kivehető a Középkelet-Magyarországi Közlekedési Központ (KMKK) autóbusza, mely jelenleg is helyi járatként szállítja az utasokat nap mint nap. A fenti kép illusztráció (forrás: agria-arrabona.blog.hu).

Oldalról sem bizalomgerjesztő.
A hatóságilag előírt profilmélység 1,6 milliméter a gumiabroncsok esetében, ami egyes szakemberek szerint még így is túlságosan megengedő. Az olvasónk által küldött képeken azonban olyan gumiabroncsok is láthatóak, melyeken gyakorlatilag nem lehet mérni profilmélységet.

Keresve sem találunk profilmélységet ezen.
Felmerül a kérdés, hogy egy állami cégnél miért pont a gumiabroncsokon kell spórolni, még akkor is, ha egy idős Ikarusról van szó. Hiszen a megfelelő állapotú abroncsok használata nem erkölcsi kérdés, hanem a közlekedés-biztonság egyik elhanyagolhatatlan tényezője. Vajon mi lehetett az elképzelés, amikor így engedték ki a buszt az utcára?

Jól látható, hogy van olyan rész, ahol gyakorlatilag nincs a gumiabroncsnak profilmélysége.
Egy teljesen elkopott gumiabroncs esetében vizes útfelületen akár a duplájára is nőhet a fékút, egy normál profilmélységgel rendelkező abroncshoz képest, mert a mintaárkok hiánya, vagy kisebb mélységük miatt nem képes az abroncs elvezetni a vizet maga alól, így megvalósul a vízre felúszás (aquaplaning).