“Vannak pilóták, akik egyáltalán nem foglalkoznak a dologgal, de élvezik mások munkájának gyümölcsét. Ezek a hihetetlenül közömbös versenyzők nem értik, hogy a GPDA is pénzzel működik. A szerzett pontok alapján fizetünk. Ha az első hat pilóta közömbös, akkor kevés a pénz, és pont azoknak kell vállalni a terhet, akik kevesebbet keresnek. Nem nagy összegekről van szó, a belépés ezer dollár volt, most talán ezer euró, és nagyjából kétszáz dollár minden pont után” – magyarázta az olasz veterán.
“Azt főleg nem értem, hogy ha valaki nem is akar részt venni a GPDA-ban, legalább a pénzt miért nem fizeti be, hiszen ők is ugyanúgy a pályára mennek”
Trulli szerint a kívül maradók – Räikkönen, Hamilton – nem mérik fel, hogy mit is jelent a szervezet munkája a biztonság terén.
“Borzasztóan felháborító, amikor egy élversenyző tojik a biztonságra. Számomra ez elfogadhatatlan. Ha nem lenne a GPDA, akkor ha valaki a téli teszteken szenvedne balesetet, az életét kockáztatná. A legalapvetőbb biztonsági követelmények is hiányoztak, erre egyesek meg kilépnek. Ez őrület!” – háborgott Trulli.





