Tovább növeli a kétféle abroncs különbségét, hogy a japán gyártó a lágyabb és keményebb keverékek tulajdonságait eltolta a szélsőségek felé. A változást Melbourne-ben azonnal megérezték a versenyzők, Felipe Massa, Adrian Sutil és a toyotás Jarno Trulli is ugyanarról számolt be.
“Nehéz a dolgunk! A két keverék közül a szuperlágy túl puha, a közepes pedig már túl kemény, nem tudunk optimális körülményeket találni. A tetejébe a közepes keveréket elég sokáig tart felmelegíteni, míg a szuperlágy gyorsan jó lesz, de három kör után már kezd is elkopni, romlani” – nyilatkozta a szabadedzések után az olasz veterán, gyönyörűen igazolva a Bridgestone mérnökeinek téli munkáját.
Trulli a másik “slágertémát”, a pálya bukkanóit sem hagyta ki, egyértelmű, hogy a 2009-es építésű autók kevésbé bírják az ilyesmit, mint az elődeik.





