Fernando Alonso már a pénteki napon elismerte, hogy nem lesz könnyű bejutniuk az időmérő utolsó szakaszába, ezért a 11. rajthelyet tűzte ki célul maga elé. Ezzel ő lehetett volna a legjobb pilóta, aki szabadon választhat a verseny rajtjára gumikat.

Azonban ez nem jött össze a tett a spanyolnak. „A 13. hely volt a maximum” – mondta az időmérő után. „Igyekszünk pontokat szerezni holnap, jó helyről indulunk. A Q3 utolsó autói hamar szenvedni fognak a lila gumikon, hamar ki kell állniuk. Ahogy Bahreinben is mondtuk, több tempót kell találnunk. Egyenlő feltételek mellett  a 13. helyen állunk, úgyhogy javítani kell, ez egyértelmű.”

A kétszeres világbajnok és csapattársa, Stoffel Vandoorne segített is egymásnak az időmérőn, szélárnyékot tartva a másiknak a nagyobb végsebesség érdekében. „Már a Q1-ben eldöntöttük, hogy ki húzatja meg a másikat. A Q1-ben én végeztem előbb, így először én húzattam meg Stoffelt, majd a következő menetben ő adott nekem szélárnyékot” – magyarázta a spanyol. „Előbbi szerintem nem volt benne a tv-ben, mert azt sosem mutatják, de amikor ő adja, azt mindig mutatják.”

Alonso nem gondolja, hogy ezzel azonban komoly időt nyertek volna. Inkább a vasárnapi futamra tekint előre. „Az egy- és kétkiállásos taktika határán vagyunk. Szerintem mindenki, aki ultralágyon indul, kétszer fog kiállni, a többieknek előnyösebb lehet, hogyha csak egyszer cserélnek” – vélekedett a spanyol.