Szerdán reggel Barcelonában folytatódott a 2018-as Forma-1-es előszezoni tesztelés. A hatodik napon újra kellemes, munkára alkalmas idő fogadta a mezőnyt.
A délelőtt folyamán egyre jobb köridőket mutattak fel a csapatok – igaz, néha pályalevágással jöttek össze a meghökkentő eredmények, amiket aztán töröltek is –, délig a mercedeses Lewis Hamilton hiperlágyon futott kvalifikációs szimulációján elért eredmény volt a csúcs, de az ebédszünetre – pontosabban 13 órára, ugyanis nincs hivatalos megszakítás – még ezen is javított a Red Bull-os Daniel Ricciardo, az ausztrál 1:18,047-es körével át is adta Felipe Massa 2008-ban beállított, 1:18,339-es pályarekordját a múltnak.
No ‘official’ lunch break today, but we’re calling a quick timeout 😎
90 laps for @LewisHamilton this morning. Let’s see if @ValtteriBottas can get close to that number this afternoon #DrivenByEachOther #F1Testing pic.twitter.com/F1pFw6u9PP
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) March 7, 2018
Ricciardo és Hamilton mögött a Kimi Räikkönen betegsége miatt beugrott Sebastian Vettelt jegyezték a 3. helyen az ebédszünet ideje előtt, méghozzá jelentős hátránnyal, azonban a Ferrarinál délelőtt csak a hosszú etapokra koncentráltak.
Fernando Alonso lett a 4., de a McLarennél nem sok ok volt az örömre, mert bár az autó eleinte jól ment, össze is jött 47 kör, az MCL33-as megint megadta magát, a kétszeres világbajnok a 7-es kanyar bukóterébe állt félre és kászálódott ki a járgányból. Olajszivárgás volt a probléma.
It was a productive morning for Fernando Alonso, until this stoppage
47 laps on the board before an oil leak spoiled the fun 😫
Can they turn it around this afternoon?#F1 #F1Testing pic.twitter.com/FuJzfr7VjO
— Formula 1 (@F1) March 7, 2018
“Nem motorhibáról van szó. Egy kis olajszivárgás miatt állt le a motor, cserélnünk kell, mert a Renault-nál természetesen szeretnék megvizsgálni, mielőtt újra pályára küldjük. Igen, lerobbant az autó, így van, de ez még a tesztelés, természetesen adódnak javítást kívánó hibák, de ez csak a tesztelés. Ez hozzátartozik az egészhez, de urai vagyunk a helyzetnek. Új még a viszonyunk a Renault-val, az autó is teljesen új, és ez még csak a tesztelés, adjanak időt nekünk!” – magyarázkodott a McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier.