A Honda a 2015-ös Forma-1-es visszatérésekor a nagyon szűkre szabott, nagyon kompakt “size zero” (nullás méret) motort adta a McLarennek, de a dolog nem jött be, így 2017-re az alapjaitól újratervezett erőforrással kívántak előrelépni.

Bár az idei darab még az előzőeknél is rosszabbnak bizonyult a szezon kezdetén, a pályán valós körülmények között szerzett adatok alapján fokozatosan fejlesztenek-csiszolgatnak, és visznek majd tovább 2018-ra is, árulta el a japánok F1-es főnöke, Haszegava Juszuke.

“Az idei évre új erőforrás-koncepcióval álltunk elő, szóval tulajdonképpen ezt egy újabb első évnek mondanám. A célunk az, hogy a 2018-as, sőt remélhetőleg a 2019-es szezonra is a 2017-es motort fejlesszük tovább, tehát a tömeg, a súlypont, a gyújtási koncepció is konvergál a másik három motorgyártóéhoz. Jó, hogy megtettük ezt a lépést. Az új motor specifikációit képesek vagyunk a úgy módosítani, hogy felzárkózhassunk a másik három gyártóhoz. A tavalyi koncepció egészen más volt, kis módosításokkal nem tudtuk hozni az eredményeket, ezért kellett az idei évre teljesen új koncepciót bevetni” – magyarázta a Honda honlapján megjelent interjúban.

Bár pillanatnyilag az sem egyértelmű, hogy lesz-e partnere a Hondának 2018-ban, Szakurában teljes gőzzel dolgoznak:

“Nem állunk le a fejlesztéssel, folyamatosan frissítenünk kell a motort. Természetesen a teljesítmény, az eredmények a legfontosabbak, de az is lényeges, mit tudunk meg, amit aztán felhasználhatunk a jövőben. Az idei évre át kellett alakítanunk a motort, most viszont ugyanezt a koncepciót használjuk jövőre is, ami hasznos, hiszen a fejlesztések, javítások közvetlenül kapcsolhatók a jövő évhez. Ilyen szempontból tulajdonképpen máris megkezdtük a jövő évi fejlesztést.”