1957-ben két feltaláló, Alfred Fielding és Marc Chavannes folytatott kísérleteket a háromdimenziós műanyag tapéta megalkotásának ügyében. Bár az ötlet kudarcba fulladt, rájöttek, hogy az általuk készített dolog csomagolóanyagként is alkalmazható. Ekkor született meg a bubble wrap, magyarul buborékfólia, mellyel rendszerint törékeny és érzékeny tárgyak épségét lehet biztosítani. A buborékok szabályosan elhelyezettek, az általuk nyújtott védelem pedig méretük függvényében változik.

A buborékfólia egyfajta őrületet is teremtett. Sokan szeretik nyomogatni ezeket, a léghólyagok kipukkadása, illetve annak jellegzetes hangja egyfajta élvezettel tölt el sok embert. Néhány éve még egy kis kulcstartó méretű kütyüt is készítettek, melyen néhány kör alakú puha gomb található, megnyomásukkor pedig pukkanó hangot ad a szerkezet.

A védőcsomagolás most a dizájnereket ihlette meg. A Moschino rukkolt elő olyan cipőkkel, melyek úgy néznek ki, mintha buborékfóliába lennének csomagolva. A Double Bubble nevű sneaker külsejét azonban kemény műanyag borítja, a félgömbök nem kinyomhatóak.

Buborékfólia ihlette ezt a cipőt 1Buborékfólia ihlette ezt a cipőt 2

Érdekes koncepció ez, és biztosan lesz olyan gyűjtő vagy divatkövető, aki hajlandó 585 dollárt (171 ezer forintot) fizetni a lábbeliért.