A közelmúltban számoltunk be arról, hogy a BMW majd valamikor négy turbóval váltja fel jelenleg használatos tripla turbós technológiáját. A majd valamikor konkrétan ma van: a bajorok hajnalban bejelentették, hogy a BMW 7-es idei szériájának csúcsmodelljeiben már ez a technika dolgozik. A 750d és a 750Ld (mindkettő xDrive, azaz összkerékhajtású modell) 400 lóerős, 760 newtonméter nyomatékú blokkja háromliteres, hathengeres. Szerkezeti alapját az eddig is használatos sorhatos adja, ám annak legerősebb kiviteléhez (740d, 320 LE, 680 Nm) képest is szembeötlő a növekmény.



Szintén újdonság, hogy a kipufogógáz-visszavezetés ezúttal a kis- és nagynyomású turbóknál is megvalósul, így tovább csökken a NOx-kibocsátás. Emellett a töltőlevegőt és a kisnyomású turbókat is külön hűtik (utóbbiak saját hűtőkört kaptak), így tovább javítható a hatásfok. A júliustól, kétféle kivitelben (normál és nyújtott tengelytávval) kapható BMW 750d (és 750Ld) xDrive motorja új befecskendezési rendszert is kapott, az eddigi 200 helyett 210 baron megy végbe az égés, a befecskendezési nyomás meghaladja a 2500 bart. A hengerfejet és a forgattyúházat egyaránt különleges, nagynyomású eljárással gyártják, ami különösen erős alumíniumöntvényt eredményez. A hengerfejtömítés ötrétegű, a dugattyúk pedig alumínium/szilícium ötvözetből készültek. Ennek köszönhetően az elméleti üzemanyag-fogyasztás 5,7-5,9 l/100 km, miközben az autó 4,6 (nyújtott kivitelben 4,7) másodperc alatt gyorsul százra.
Itt a BMW négyturbós dízelmotorja
A világ legerősebb hathengeres dízelmotorjaként emlegeti friss fejlesztését a BMW. Műszaki világújdonság dolgozik a burkolatok alatt.
4 fotó