Szétnéztünk a kontinens legnagyobb használtautós oldalán, ahol az új árukhoz képest sokkoló értékvesztésű autókat kerestünk. Persze meg is fordíthatjuk a dolgot: most ezekhez a különleges járművekhez juthat hozzá meglepően kedvező áron. (Az új és a mostani árakat is a jelenlegi árfolyamokon számoltuk át.) 15,6 millióval az eredeti ár alatt Alulról indulunk, csakhogy bemelegedjen a számológép. Egy sassenheimi Suzuki-kereskedés árulja mindössze 1100 euróért (340 ezer Ft) a Jaguar egykori csúcsmodelljét: az XJ-t balesetmentesnek írják, a vezetett szervizkönyvéről fotót is közölnek, ráadásul balkormányos, a műszakija viszont februárban lejárt az 1995-ös brit anyahajónak.
Az automata, full bőrös, de a kisebbik, 3,2 literes, 211 lóerős motorral szerelt jármű új ára két évtizede 57 ezer dollárról indult (mai áron 16 millió Ft). Meglepő az ezer eurós ár, az viszont tény, hogy sokszor elgondolkodtató a Jaguarok általánosan jellemző értékvesztése. 19,6 millióval alatta Az élményhez képest megbocsátható méretű (olyan tenyérnyi) karcolás csökkenti az értékét ennek az M3-as kabriónak, amelyet 9999 euróért kínál frankfurti tulajdonosa, azaz 3,1 millió Ft-ért. 2003-ban még igazi kézi váltót szereltek a sofőr és a 343 lóerős motor közé, amikor is idehaza 22,7 millióba került ez a remek jármű. Mind a 131 ezer kilométeréről – ami magunk között szólva nem tűnik soknak a kiváló motorhoz képest – meglehetősen részletes leírást ad az autó jelenlegi gazdája, aki nem szívesen válik meg a piros bőrbelsős, ámde jobbkormányos autójától. 26,6 millióval alatta Ugorjunk egy kicsit az összegeknél, 2008-ban 38,6 millióról indult itthon a kecses Maserati Granturismók ára, most 38,9 ezer euróért (12 millió Ft) többet is kínálnak. Ferrari motorba ritkán kerül 155 ezer kilométer, ebben ennyi van, és valószínűleg törve is volt az elmúlt nyolc évben a jószág, különben kiemelték volna a hirdetésben az ellenkezőjét. Nem önt nyakon információkkal az augsburgi magánszemély eladója, és fotóból is felrakhatott volna többet. Valószínűleg nem ez a legjobb vétel, de amint mondtuk, ebben az ársávban van választék a Maserati történetének egyik legsikeresebb, akkor 405 lóerős típusából. 32 millióval alatta 2004-ben nálunk 34,99 millió forintért árulták a Porsche Cayenne Turbót, amit most inkább senki ne számoljon át akkori lakásárakra, mert megijed. Akkor meg különösen, ha leírjuk, hogy most 9000 euróról indul az alkuja a képeken látható, bézs bőrbelsős luxus-SUV-nak, ami kategóriatársaitól eltérően kanyarodni is tud. 450 lóerejével akkor ez volt a legerősebb és a leggyorsabb Cayenne. 41 millióval alatta Németországi Mercedes-kereskedés árulja ezt a 2003-as S 600-ast, mindösszesen 120 ezer kilométerrel. A törésmentesnek írt, és a fotók alapján meglehetősen szépnek tűnő luxuslimuzin ára csak 9900 euró (3,08 millió Ft), holott 13 éve 44,4 millió volt itthon az új ára. Kissé ódivatúan hatnak belül a fabetétek, de ezt leszámítva a bőrök is érdemi kopástól mentesnek tűnnek a közeli fotók alapján. Hárommillió tényleg aprópénz a kétezres évek közepének legnagyobb tudású, legkényelmesebb autójáért, amivel kapcsolatban meg kell jegyeznünk: a brutális értékvesztés ellenére sem biztos, hogy bánja, aki egykor ilyet vásárolt, és azóta is ezzel jár a Balcsira. 48 millióval alatta Az átlagautókhoz képest százalékosan még csak nem is kirívó az értékvesztésük az Aston Martin DB7 Coupéknak. Ha viszont összevetjük az 57,42 milliós egykori alapárát azzal a 30 ezer euróval (9,3 millió Ft), amennyiért ebben a hirdetésben kínálják az alábbi szépséget, akkor kiderül, hogy durván 48 millióval az eredeti ár alatt megvehető ez a brit V8-as. Akkoriban még meglehetősen őszinte fogyasztási adatokat közöltek a gyártók, ez az Euro 3-as besorolású, 5935 köbcentis motor a maga 416 lóerejével a gyár közlése szerint 100 kilométerenként átlagosan 19,9 liter benzint fogyasztott újkorában, 2000-ben. Városi átlagnak 30,7 litert adtak meg, azon kívül 13,7-et. 300 millióval alatta Térjünk is át az űrbe, aki azt hitte, hogy egy Bugatti Veyron zárja a sort, annak egyrészt el kell árulnom, hogy meglepően jól tartják az árukat, a mobile legolcsóbbja 10 évesen is 1,25 millió euró, ami gyakorlatilag az új ára. Másrészt nem Bugattinál találtuk a legnagyobb értékvesztést, habár az alábbi gép esélyes volt a győzelemre.
Ha meg szeretné nézni vásárlás előtt, Fukuókáig kell mennie ezért a Monaco-fehér, lefóliázott ritkaságért











