| Röviden: Opel Insignia Country Tourer – 2013 | |
|---|---|
|
Mi ez? |
A középkategóriás Insignia bakancsos, földutakra fejlesztett változata |
| Mit tud? | Két centiméterrel magasabb, mint az alap 4×4-es verzió |
| Mibe kerül? | A csúcsvad Opel Insignia 11,4 millióért lőhető ki |
| Kinek jó? | Aki a prémium hangulat mellé kíván némi kirakatba rakható robusztusságot |
Nálam inkább szürkés-barnás zöld, de tökéletesen passzol az Opel Insignia Country Tourer robusztus hangulatához. Kitűnő árnyalat ehhez a szottyos téli időhöz, a hamuszerű, szürke por szinte észrevétlenül tapadt fel a nyolcszáz kilométer alatt, csak azt vettem észre, hogy hátul olvashatatlanná vált a rendszám. De szerencsére a ráncfelvarrott Opel Insignia legérdekesebb verziója nem merül ki egy erdős utakhoz passzoló festésben, minden kötelező kelléket megkapott ahhoz, hogy méltó ellenfele legyen a könnyű terepre harci díszbe öltöztetett konkurenseknek.
Hol a bakancs?
Ezen túl észrevehetetlen különbséget jelent még a két centiméterrel emelt hasmagasság, ami inkább a rugózási komfortnak tett jót, mint a terepjáró képességnek. Hasznos viszont az autó hasán, a hajtásláncot védő fémburkolat. Így csak a sofőr idegrendszerét morzsolja az alul kopogtató fagyott földtaraj, az Opel Insignia létfontosságú szerveiben nem tesz kárt.

Az Opel Insignia Country Tourer könnyen elboldogul a megváltozott útviszonyokkal, sárban, hóban jól teljesít a Haldex-kuplunggal, hátsó differenciálzárral működő összkerékhajtás
Megújult kezelőszervek
Látványosan átalakult a szellőzőrendszer kezelőfelülete is, magasabb felszereltségi szintnél szintén érintéssel vezérelhető, digitális kijelzővel szabályozhatjuk a hőfokot, illetve az ülésfűtés-hűtés mértékét. Ránézni jó, de nyomogatni már kevésbé, lassan, nehezen reagál. Erre mondhatjuk, hogy nem állítjuk percenként a hőfokot, mégis kiábrándító apróság egy ilyen színvonalat képviselő autóban, hogy csak többszöri próbálkozás után tudjuk érvényesíteni az akaratunkat az ülepünket sütő hőmennyiséget illetően.
| Opel Insignia Country Tourer és dízel konkurensei | |
|---|---|
| Volkswagen Passat Alltrack (177 LE) |
11 909 000 Ft |
| Opel Insignia Country Tourer (195 LE) | 11 400 00 Ft |
| Audi A6 Allroad 3.0 TDI (204 LE) | 17 120 000 Ft |
| Peugeot 508 SW RXH (201 LE) | 11 810 000 Ft |
| Subaru Outback 2.0 D (150 LE) | 10 550 000 Ft |
Digitális kijelzővel erősítették a műszerfalat is. A csúcs, szintén nyolc colos kijelző a kilométerórát helyettesíti, de emellett ezernyi hasznos, és kevésbé hasznos információt jeleníthetünk meg rajta. Számomra felemás megoldásnak tűnt, kiegészítve az analóg műszerekkel, ha már LCD, akkor legyen az egész az! A képek alapján a 4,2 colos kijelző a megszokott óracsoporttal együtt sokkal esztétikusabb látványt ad, és valószínűleg ezzel is elérünk minden értékes infót.

A műszerfal kialakítása immár a felszereltségtől függ, ez a csúcsmodell, 8 colos LCD kijelzővel, de a régi, megszokott analóg órákkal felszerelt kivitel is kapható marad
Erős, hangos dízelmotor
Adatlap
Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI
| Motor | 1956 cm3, Dízel, S4 |
| Teljesítmény | 195 LE |
| Nyomaték | 400 NM |
| Gyorsulás (0-100 km/h) | 9 sec |
| Végsebesség | 225 km/h |
| Fogyasztás (vegyes) | 6 l / 100 km |
195 lóereje és 400 Nm nyomatéka okán átütő erőt vártam a dízeltől, de beülve már éreztem, hogy a hagyományos automata váltó és a Haldex-kuplungos összkerékhajtás lemorzsolja a dinamikát. Lódul ha kell, valamivel tíz másodperc alatt éri el a százat, de hangulata olyan, mintha a bedühödött Obelix iramodna neki a rómaiaknak. Ha lendületben van, már megállíthatatlan, de az első métereken érződik a hájas test tehetetlensége.
Mert az Insignia kapcsán mindig elmondjuk, hogy túlsúlyos, és ez esetünkben hatványozottan igaz. A dízel alapverzió száraz tömege 1843 kilogramm, a forgalmiban pedig 1970 szerepelt, tehát itt szűk két tonnát kell térben mozgatnia a 195 lóerőnek. Kemény meló. Ez pedig meglátszik a fogyasztáson is, városban könnyedén legurul a 9-10 liter, de végül az óvatos, vegyes átlagként 8,2 lett a végeredmény. A gyorsan reagáló, a nyomatékot akár száz százalékban a hátsó tengelyre küldő összkerékhajtás, és a hatsebességes váltó ennyit kér, ezzel akár meg is barátkozhat a jövőbeni tulajdonos.
Viszont akad egy olyan hátrány, ami inkább a 250 lóerős benzines motort teszi kívánatossá. A kétliteres turbódízel erős vibrációval kel életre, az első tíz perc felér egy masszázsfunkcióval. Hangja nyers, tolakodó, és a hatás bemelegedés után sem csökken, csak állandó tempónál, nyugodtan gyorsítva tűnik el a dízelekre jellemző kerregés.
Árak, összegzés

A 195 lóerős dízelmotor hátránya a nyers járáskultúra, és az intenzív gyorsítások esetén tolakodó hanghatás
| Mellette – Ellene | |
|---|---|
|
|





