Mindössze száz példányban készül a Mazda MX-5 GT270, egy brit tuningstúdió legújabb alkotása. A név minden lényegeset elmond az autóról: az átépítés szíve a 270 lóerős turbómotor, amelyből aztán minden további paraméter következik. Az 1190 kilós autó 4,9 másodperc alatt gyorsul százra, végsebességét elektronika korlátozza 240 km/órára.
Az eredeti, kétliteres motort nem csupán feltöltéssel készítették fel a tűzijátékra: lecserélték a leömlőt, új kuplungot szereltek be, és a motorvezérlésbe olyan fontos, új funkciókat építettek be, mint a rajtautomatika (3800/percnél megálló fordulatszámmal), a visszaváltáskori automatikus gázfröccs (3500/perc fölött), vagy a gázelvétel nélküli sebességváltás lehetősége (40%-os gáz fölött).
Utóbbi lehetőségeket egy négyállású motorvezérlés-választó kapcsoló második fokozatában kínálja a Mazda. Az első állás a nagy sebességű, a harmadik a takarékosabb hétköznapi autózást szolgálja (előbbi 98, utóbbi 95 oktánszámú üzemanyagra szakosodva), míg a bajuszkapcsolóval állítható, negyedik fokozatot akkor ajánlja a fejlesztő, ha átmenetileg más fogja vezetni az autót (pl. parkolószolga); ilyenkor 3500/percnél minden fokozatban leszabályoz a motor.
Kis tömeg, nagy teljesítmény - jó lesz ez így?
Felesleges, az MX-5 úgy jó, ahogy van
100% (1)
Mindig is hiányoltam a teljesítményt az MX-5-ből, lássuk azt a 360 lóerőt!
0% ()
Az új motort kérném az első generációs modellbe
0% ()
Ugyan már, egy Golf GTI bármikor elkeni a száját, tuning ide vagy oda
0% ()
Ha ezek után viszont a 270 lovat kevesellnéd, eláruljuk: a külön megrendelhető, versenypályára szánt sportkipufogó-rendszer további bő 10 százaléknyi teljesítményt (kb. 305 LE) csalogat elő a motorból.
A BBR Mazda MX-5 GT270 természetesen ültetett futóművel és nagyobb teljesítményű fékekkel is felszerelhető. Ezek egyike sincs benne a nem egészen 30 ezer fontos (10,7 millió Ft) vételárban, ami mindössze másfélszer több, mint a kisebb motoros, kevesebb mint fele ilyen erős alapmodell (angliai) költsége. Hiába, a jó ár-érték arány legendája a tuningolókat is kötelezi.
A BBR egyébként annak idején az eredeti, első generációs, bukólámpás modellhez is kínált turbókitet. Az 1,6 literes motort akkor 150 lóerőre húzták fel. Három éve aztán, a modell évfordulóján ismét elővették az első szériát: ezúttal eszement 220 lóerőt csiholtak elő az apró motorból, ami a 940 kilós menetkész tömeg fényében elképesztő mókát ígért.







