A GM készítette el az első, sorozatban gyártott, ahogy ők mondják, hatótáv-növelő benzinmotorral ellátott elektromos autót (range extender). A valóság az, hogy ez egy konnektoros hibrid. 100 mérföld/órára lőtték be a maximális sebességét a kétmázsányi, 16 kWh kapacitású lítium-ion akkuval 1732 kilós autónak
Az egyik bizarr tulajdonság: idegesítően közel ér a talajhoz a gumikötény. Csökkenti az autó alá bejutó levegőt, így javítja a légellenállást, másrészt mivel mindenhol leér, az autó alján végighúzódó akksik védelmére is figyelmezteti a sofőrt az eleve leültettet kocsiban. Tényleg nincs olyan mélygarázsbejárat, fekvőrendőr stb., amelyiknél ne érne le
Kevés elektromotorral hajtott autó hátulját látják ennyit a közlekedők, az Ampera jóval dinamikusabb, mint fő konkurense, a konnektoros Prius. A kötelező számok: 150 lóerős a villanymotor, amelynek 370 Nm a maximális nyomatéka, százra tíz alatt gyorsul. Vezetni mégis egészen más, mint egy hasonló erejű dízelt, hiszen sokkal dinamikusabbnak tűnik, és sebváltó-fokozatok sem akasztják meg a gyorsulást
Minden szögből rendkívül különleges autó látszatát kelti - és az is. Japán riválisa ellenben nem tűnik ki a tömegből, hiszen idétlen kilincs-, és tükörfényezést leszámítva szinte ugyanúgy néz ki, mint a sima Prius
42 fotó
A Frankfurti Autószalon körüli hírverést kihasználva jelentette be az Opel, hogy jelentősen csökkenti kiterjesztett hatótávolságú elektromos autója, az Ampera árát. Az alapmodellt eddig 13,5 millió forintért lehetett megvásárolni, mostantól kibővített felszereltséggel 11,990 millió forintba kerül.

Az Opel szerint “a hatékony sorozatgyártás és a gazdaságos beszerzés hatására” sikerült csökkenteni az árakat. Tesztünkből kiderül, hogy milyen vezetni az Amperát, és pontosan mit ad a hibrid hajtás.