Az egyebek mellett autóipari festékek gyártásával is foglalkozó BASF vegyipari gigavállalat közzétette autóipari jelentését – mely szerint a gyártók visszanyúlnak az autózás múltjába, régi-új színekért.
A jelentésben a BASF autószínekkel foglalkozó csapata amerikai, ázsiai és európai tapasztalataik alapján adnak előjelzést a jövőre nézve. Úgy tűnik, különböző gyümölcsöket idéző természetes eredetű színek érkeznek, a barna, a zöld és a kék különböző árnyalatai.
“Bár a jelenlegi legnépszerűbb színek, az ezüst, fekete, fehér a gyártás nagyjából 50-80%-át fedik le, egyéb színárnyalatok gazdag választéka készül visszatérni a piacra.”, mondja Paul Czornij (beszédes név, szláv nyelvekben feketét jelent – a szerk.), a BASF Color Excelence Group technológiai menedzsere.
|
|
“A társadalom növekvő hajlandósága a Föld tónusainak és a klasszikus zöld és kék árnyalatok szépségének ünneplésére – ez a jelenség képezi a kimutatható trend alapját. Az elmúlt években a zöld alig volt jelen az utakon, de négy-öt éve a szín újra egyre népszerűbb. A fehér, ezüst és szürke népszerűsége viszont gyengül, helyettük a jóval telítettebb, kék, barna színek jönnek divatba.”
A BASF tehát lázasan keveri a bronz, a különböző erei gyümölcsök színárnyalatait, mi pedig nem lepődtünk meg, hiszen nem is olyan rég már a BMW marketingeseitől is hallottuk: úgy látják, a barna az új fehér:






