Érdekes állásajánlatra bukkantunk az Audi karrieroldalán. A hirdetésben elektromos- és hibridhajtású járművek fejlesztésére keresnek mérnököt, aki “A külföldi fejlesztőközpontokkal szorosan együttműködve fejleszti és optimalizálja a hajtásláncba integrált villamos gépeket, továbbá részt vesz az ehhez kapcsolódó gyártási folyamatok és technológiák kidolgozásában. E munkakörben Önnek lehetősége nyílik a jövő elektromos- és hibridhajtású járműveinek fejlesztésében való részvételre.” – olvasható a honlapon.
Fejlesztés igen, gyártás nem?
A győri Audi sajtóosztályán a hibridfejlesztő mérnökök toborzását megerősítették, de hibridhajtások gyártásáról nincs szó – válaszolták megkeresésünkre.
Öt mérnököt vesznek fel a tavasz folyamán és küldenek ki Ingolstadtba, az Audi központjába, ahol az elektromos hajtások fejlesztését tanulmányozzák. A cél a győri bázis kompetenciájának megteremtése arra az esetre, ha elektromos motorok fejlesztésére kellene pályázni a konszern más mérnöki központjai ellenében.
Ez az idő talán nincs is olyan távol, és merészebb fantáziával elképzelhető, hogy ennél több is történhet Győrben. Beszállítói körökből lapunk úgy értesült, hogy megkezdődhet a lehetséges partnerek feltérképezése is, akik beszállítóként részt vennének a hibrid- és elektromos hajtásrendszerek gyártásában. Hangsúlyozzuk, hogy ez feltételezés.
4, 5, 6, 8, 10 és 12 hengeres motorok
Győr az Audi, egyben a Volkswagen-konszern súlyponti motorgyára. Az AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. tavaly összesen 1 883 757 motort gyártott, 14,3 százalékkal felülmúlva a 2010-es mennyiséget.
Összesen 1 399 506 négyhengeres Otto- és dízelmotor, 4434 öthengeres Otto-motor (pongyolábban benzines), 447 835 hathengeres és 27 201 nyolchengeres erőforrás készült. 2011-ben Győrben 4320 tízhengeres és 461 db V12-es motor hagyta el a gyártósort. A vállalat munkatársai 39 480 autót szereltek össze, ami 2010-hez képest 2,4 százalékos emelkedés – közölte az Audi a tavalyi év eredményeiről.
Győrből jön a négyajtós A3
A megyeszékhely a TT, az A3 Cabrio és az öthengeres RS3 összeszerelése mellett autógyárként is fontosabb szerephez jut a lépcsőshátú A3 megjelenésével. Több mint 900 millió eurós (262,8 milliárd Ft) beruházással épül a teljes gyártási folyamatot lefedő új járműgyár, amelyben présüzem, karosszériagyártás, fényezőüzem és szerelde is működik.

Több mint 260 milliárd forintos beruházással épül a teljes gyártási folyamatot lefedő új járműgyár, amelyben présüzem, karosszériagyártás, fényezőüzem és szerelde is működik majd







