Az Aston Martin jelenlegi kínálatának darabjait avatatlan szemek könnyen összetéveszthetik, annyira hasonlóak, de ha érkezik külső segítség, mindjárt izgalmasabb dolgok születhetnek. 50 éve az Aston Martin a Zagatóval, az olasz tervezőstúdióval karöltve alkotta meg a DB4GT-t, ami után még további modelleken dolgoztak együtt. A fél évszázados évfordulóra ismét felmelegítették a kapcsolatot, így született meg az Aston Martin V12 Zagato.
Az autó alapját a V12 Vantage modell adta, annak is inkább a nemrég bemutatott GT3-as versenyváltozata. Az apát leginkább csak a fényszórókról és motorháztető ívéről lehet azonosítani, mert olyan drasztikusan átrajzolták a formát. A tetőív és főként a far sokkal izgalmasabb, mint előtte. A sok helyütt kinyitott karosszéria jelzi, hogy ez bizony egy bővérű versenyautó.
A kézzel készített alumínium karosszéria alatt elöl, középen beépített 6,0 literes V12-es motor lapul, amelynek erejét hatfokozatú robotizált sebességváltó továbbítja a hátsó kerekek felé. A teljesítménye 517 lóerő, illetve a nyomatéka 570 Nm. Széria Aston motor.
Bár erre vonatkozóan hivatalos közlemény nincs, de minden bizonnyal a V12 Zagato is hozza a Vantage menetdinamikai értékeit, azaz képes 4,2 másodperc alatt százra gyorsulni és ha kell, akár 300 km/óra feletti tempóval száguldani.
Jelenleg a V12 Zagato egy formatervezési projekt, de az autóval az Aston Martin versenyezni is fog több 24 órás versenyen, ahogy anno az ős-Zagato is indult hosszútávú futamokon. Lesz, ahol már két ilyen autó száguld majd, az egyiket az Aston Martin vezetője, Dr. Ulrich Bez is kormányozza majd.
Először holnap állítják ki a luxusautók és tanulmányautók gyülekezési helyéül szolgáló Villa d’Este Concorso d’Eleganza kiállításon Olaszországban, ahol ott lesz a Ferrari legújabb roadstere is. A Zagato az utóbbi időben nagyon aktivizálta magát, nemrég a Fiat 500-ast formálták kupévá, míg április végén mutatták be a Viper-alapokra épített különleges Alfa Romeót is.





