Egy szépen hangzó egyezségen kívül egyelőre semmi biztosat nem tudni a Volkswagen és a Suzuki együttműködéséről, amelyet a német gyár a Japánban vásárolt 20 százalékos részesedéssel alapozott meg.
Bár a Suzuki vezetője az egyezmény aláírásakor kijelentette, nem lesznek a Volkswagen-konszern következő márkája, azóta is a felvásárlásról szólnak a pletykák. A brit Car Magazin információi szerint a VW azt tervezi, hogy a következő négy-öt évben 10-10 százalékkal növeli részesedését, így szerezve meg egy idő után az irányítást.
Az újság szerint az első közös modell a Volkswagen új kisautója, az Up! lehet. Feltételezések szerint a kocsit a feltörekvő piacokon, Indiában és Kínában a Suzuki gyártaná és értékesítené. Az Up! padlólemezét megosztanák a Suzuki Altóval.
Egy másik közös vonal lehet a szabadidő-autóké, ahol a Volkswagen használná fel a jövőbeli Suzuki Vitara vagy SX4 alapjait. A Volkswagen-csoport ugyanis a szabadidő-autókban még jelentős fejlődési potenciált lát. Állítólag a 2013-ban érkező, már négykerék-hajtással szerelt valódi terepes Polo épülne erre a padlólemezre. A jelenlegi CrossPolo csak látványautó.
Ezzel tovább bővülne az amúgy sem hétköznapi kínálat, hiszen ott a Škoda Yeti, a Volkswagen Tiguan, Touareg, az Audi Q5, Q7, a Porsche Cayenne, illetve érkezik az Audi Q3 és a SEAT Tribu.
Egyelőre sok a kérdés, ami azonban szinte biztosra vehető, a Volkswagen szeretné eltanulni a Suzukitól, hogy gyártson jó minőségben olcsón autókat.


