Mi kell egy kis pénzspóroláshoz? Autótuning. Hamarosan nemcsak a teljesítményadó, a luxusadó (170 LE felett), de a kötelező biztosítás is a jármű teljesítményétől függ majd. Megéri majd egy visszafogottabb modellt venni, s azt utólag feljavítani.
Itt van például az új BMW X1. Az AC Schnitzer már el is készítette hozzá a komplett tuningcsomagot. Ebben szerepel 18d és 20d modell is. Utóbbi 177 lóerős, vagyis a luxusadó hatálya alá esik, ám a másik eredetileg 143 lóerős, az AC Schnitzer-kúra után viszont 171-et tud. Persze eredetileg nem erre találták ki, de akkor is igaz. A 20d motor az AC Schnitzernél 210 lóerős, míg a már két turbóval szerelt, de az előzőhöz hasonlóan 2,0 literes 23d 204 helyett 240 lóerőt mutat. A volt súlyadón mindegyikkel lehet spórolni.
Ha benzines modellt gurít a műhelybe a tulajdonos, egyelőre csak egy sportkipufogóval gazdagodhat. A motorok átalakítása még fejlesztés alatt áll. Nem kell viszont lemondania a dízelekhez is elérhető, sportosabb futóműről. A lengéscsillapítókat nem, csak a rugókat cserélik és toronymerevítőt szerelnek be, így a komfortból is marad, de kanyarban mégis gyorsabb lehet a kocsi.
Ugyanígy minden modell számára elérhetőek a versenysportban is érdekelt cég spoilerei. Ezekből az első lökhárítóhoz, a motorháztetőre és a hátsó ajtóra is jut. A leglátványosabb azonban mégis az új kerékgarnitúra, amelyekből akár 20 colos méretű is kerülhet az X1-re.
Belül természetesen az ismert slágerekkel találkozunk, egyedi sportkormány, karbon vagy alumínium díszítőelemek, bőr és alumínium váltógombok, kézifékkarok vásárolhatók, de nem maradnak el az AC Schnitzer nevével díszített szőnyegek sem.
Az AC Schnitzer legújabb munkáját a Genfi Autószalonon leplezi le hivatalosan.





