A Ferrari tavaly óta már csak egy-két futamon viselte nyíltan a reklámozott termék nevét, de idén már a dohányreklámra vonatkozó tiltást nem alkalmazó Bahreinben is csak a vonalkódos, stilizált logót viselték az autók, és úgy tudni, hogy a cigaretta nevét Kínában sem teszik majd ki. A Marlboro 1996 óta első számú partnere a Ferrarinak, és ennek keretében az egész autó felületével rendelkezik, azaz az egyéb reklámozók nem a csapattal, hanem a dohánygyárral kötnek üzletet.
A Marlboro távozásával persze megváltozik a helyzet, de a maranellóiaknak nincs okuk az aggodalomra, az eddigi hirdetőkkel ezután egyszerűen közvetlenül kötnek majd üzletet, a Forma-1 legismertebb csapata lévén pedig az eddigi főszponzor kiváltása sem lehet majd nehéz. A csapat már meg is kezdte az előkészületeket, két marketinges “nagyágyút” is leszerződtettek a riválisoktól, a McLarennél a Johnny Walker-üzletet összehozó Steve Wright, és a Renault-t és az ING-t összeboronáló Rhys Edward már a Ferrarinak dolgozik.
A Marlboro távozása összecseng egyébként azzal a korábbi hírrel, hogy a McLarenhez 2007-ben Fernando Alonsóval együtt érkezett spanyol bank, a Santander 2010-től a Ferrarihoz pártolna, “természetesen” a kétszeres világbajnokkal együtt…




