



Nemcsak a benzinmotort dolgozták át a német szakemberek, de gondoltak azokra is, akik dízel erőforrással rendelték meg autójukat. Ennek megfelelően mind az 1,7, mind az 1,9 CDTI motorokat kezelésbe vették. A szériában 100 lóerős 1,7-es blokk teljesítménye 121 lóerőre emelkedett, a maximális nyomatéka pedig 300 newtonméter lett.
Az erősebb 1,9-es dízel 150 lóerős teljesítményét a vezérlőelektronika átprogramozásával 175-re növelték. Az eredeti 315 newtonméter nyomaték helyett pedig már 380 csavarja a főtengelyt.
Ezzel az Astra 212 km/órás végsebességet érhet el. Nemcsak az elektronikába nyúltak bele a szakemberek, de az autók új sportkipufogó dobbal is gazdagodtak, amellyel a motorok továbbra is teljesítik az Euro4-es emissziós normát.
Nem egyszerűen az erősebb motoroknak köszönhetik sportosságukat az Astrák, hanem az átalakított futóműnek és karosszériának is. A Steinmetz sportrugószettel 30 milliméterrel kerül alacsonyabbra a karosszéria, ami mind a hagyományos, mind az elektronikusan állítható IDS plus lengéscsillapítókkal kombinálható.
Változás történt a kerekek terén. Kérhetők 16-17 colos felnik is, de igazán a 18-19 hüvelykes tárcsákkal mutatós az Astra, bár ezek nálunk alig lennének használhatók. Utóbbiakkra 225/40 R18, illetve 225/35 R19-es gumikat szerelnek.
Ami a karosszériát illeti, a németeknek sikerült megőrizni az autó eredeti vonalait úgy, hogy közben sokkal macsósabbá is tették. Új jelnélküli hűtőmaszk és egy kis spoiler került az autó első részére.
Hátul a kétrészes tetőspoiler és a lökhárító kiegészítése érdemel figyelmet. Oldalt az egyedi küszöbspoilerek és a sportos visszapillantó tükrök javítanak a látványon.
Az utasteret sem hagyták érintetlenül, itt az alumínium kiegészítőké a főszerep. A váltógomb, a kézifékkar, a pedálszett is könnyűfémből készült. Ezek mellett rozsdamentes acélból gyártott küszöblécek és új szőnyegek kerültek az Astrába.