



Megérkezett a 1998-ban bemutatott W220-as S-osztály utóda. Ahogyan az előző szériánál is, most is jelentős külső és belső változáson esett át az új felső kategóriás Mercedes. Elődjéhez képest minden méretében nőtt az autó.
Kétféle hosszúságú változatban választható a karosszéria, 5076 illetve 5206 mm hosszúsággal. Ezzel 33, valamint 43 millimétert nőtt, és a konkurencia modelljeinél is hosszabb lett. A tengelytáv hatalmas, a rövid változaté 70 milliméterrel 3035-re, a hosszabbé 80 mm-rel 3165 milliméterre nőtt.
A látványosan kidomborodó sárvédőíveknek, a méretesebb hűtőrácsnak, a magasabb hátsó résznek, a 16 milliméteres szélesítésnek, és 29 milliméteres magasításnak egyaránt köszönhetően határozottabb lett az S-Merci fellépése. A méretnövekedésből nem csak az utasok, de a csomagtartó is profitált, ami 560 literre bővült.
A Mercedes nagy hangsúlyt fektetett az új S-osztály biztonságára, aminek eredménye számtalan, a biztonságot fokozó elektronika beépítése. A legújabb baleset esetén működésbe lépő PRE-SAFE rendszer a Brake Assist Plus szolgáltatással egészült ki. Lényege, hogy egy radar segítségével folyamatosan figyeli az autó előtt haladó járművet és vészhelyzetben maximális fékhatást biztosít, még akkor is ha a vezető nem kellő erővel taposott a fékpedálra.
A PRE-SAFE utasvédelemi rendszer, egy bizonyos szintet meghaladó fékezés, vagy pördülés veszélye esetén megfeszíti az öveket, levegőt pumpál a multikontúr ülések párnáiba, és felhúzza az ablakokat. Vészfékezés esetén folyamatosan, éles fénnyel villogó féklámpák figyelmeztetik a mögöttes forgalmat.
A Brake Assist Plus rendszer mellé rendelhető a Distronic Plus nevű elektronika is, ami a jövőben a folyamatos városi közlekedés megoldását jelentheti. 0-200 km/órás sebesség között az elektronika folyamatosan megfelelő távolságot tart az előző járműhöz képest, ha kell, gyorsít, ha kell, állóra fékez.
Talán az előzőeknél is komolyabb vívmány, az éjszakai-asszisztens, amely két infavörös fényt kibocsátó fényszóróval jelentősen megnöveli a vezetés biztonságát sötétben. A láthatatlan tartományba eső fényből a forgalom semmit sem érzékel, a vezető látótávolságát viszont mintegy 150 méterrel megnöveli. A rendszer segítségével az úton lévő akadályokat egy kamera rögzíti és jeleníti meg a kijelzőn, mielőtt az még szabad szemmel látható lenne.
A kényelmi és egyéb funkciókat a multifunkciós kormányról, a fontosabbakat külön kapcsolóról, a maradék pedig a Command Contoller segítségével vezérelhető, amit a kardánalagúton helyeztek el. A váltó nem itt, hanem a 7-es BMW-hez hasonlóan a kormányoszlopon található.
Minden korábbinál kényelemesebb üléshelyzetet tesznek lehetővé a 16 irányban állítható első ülések, amelyek némi felár ellenében a menethelyzettől függően automatikusan a megfelelő oldalon keményednek, az optimális oldaltartás elérésének érdekében. Ehhez masszás funkció is jár, ami a légkamrák felfújásával és leeresztésével masszíroz.
Szériában építik be az S-osztályba az AIRMATIC légrugózást, ami egy komfortosabb és egy sportosabb beállítást tartalmaz. 120 km/óra felett Sport program esetén 20 milliméterrel is lesüllyedhet a karosszéria. A karosszéria dőlését megakadályozó ABC rendszer extraként rendelhető.
A S-osztály 4 motorral lesz rendelhető, amiből 3 új. A legkisebb benzines a 3,5 literes 272 lóerős V6-os , amit az új nyolchengeres S 500 követ. A V8-as motor 2600-as fordulattól 530 newtonméteres nyomatékot produkál, és 5,4 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órás sebességre az autót.
2006 elejétől kínálják az új V6-so 320 CDI motort, valamint a 12 hengeres S 600-ast. A S 320 CDI 231 lóerős, maximális 540 newtonméteres nyomatéka 1600-as fordulattól érhető el. A csúcsmodell teljesítménye 517 lóerőre, nyomatéka 830 newtonméterre nőtt. További motorváltozatokat egyelőre nem közölt a Mercedes. A V6-os és V8-as motorok is alaphelyzetben a hétsebességes 7G-Tronic automata váltóhoz kapcsolódnak.
A kifutó W220-as Mercedes kategóriájában a legnépszerűbb modell volt, forgalmazásának kezdete óta 485 ezer darabot értékesítettek belőle.
