



Újak az első és a hátsó lökhárítók, amelyek egyértelművé teszik az azonosítást. Újak a küszöbök is, ezek több leszorítóerőt termelnek, mint “széria” modelleké.
Hátul négy krómozott kipufogó jelzi a nagyobb teljesítményt, de eddig nem láthattunk az M6-os 19 colos felnijeit sem. Ezeken darabonként 1,8 kilogrammal könnyebbek, mint a hagyományos könnyűfém felnik, rajtuk elöl 255/40ZR19-es, hátul 285/35ZR19-es abroncsok vannak.
Ami a külsőt illeti újdonság, hogy az M6 teteje nem fémből, hanem karbonból készül, amivel öt kilogramm súlycsökkenést értek el. Korábban ez a technológia a kis sorozatban készült M3 CSL-ben mutatkozott be, de sorozatgyártásba most került először.
Az ajtók és a motorháztető alumíniumból, a csomagtartó fedél kompozit anyagból, a lökhárítók különleges műanyagból készülnek, ennek köszönhetően az autó 55 kiloval könnyebb az M5-nél.
A 2+2 üléses sportkupé orrában, az M5-ben már megismert V10-es erőforrás dolgozik. A 4999 köbcentis blokk sportos jellegének megfelelően igen magasan 7750-es fordulatszámnál éri el maximális 373 kilowattos (507 LE) teljesítményét. A motor ennél tovább forgatható, a leszabályozás 8250-nél történik meg.
A 90 fokos hengerszögű V10-es legnagyobb nyomatéka 520 newtonméter, ezt 6100-as fordulatszámnál éri el a motor, de 450 Nm már 3500-tól előáll. A könnyűfém jelentős felhasználásának köszönhetően a motor tömege mindössze 240 kilogramm.
A maximális teljesítményt a vezető a számítógépben aktiválhatja, alapállapotban 400 lóerőt kap meg, majd több lépcsőben jut el az 507-ig. Hasonlóan nagy szabadságot élvezünk a kipörgésgátló és menetstabilizáló elektronika beállításánál is.
Ezzel az erőforrással a formájához illő menetdinamizmust kap az M6. Nulláról 100 km/órára mindössze 4,6 másodperc alatt gyorsul, ami egy másodperccel jobb mint a 645 Ci hasonló mutatója. Újabb 9,4 másodperc múlva a kupé kilométerórájának mutatója már a 200-as jelzésnél jár.
A hallgatólagos egyességnek köszönhetően az elektronika 250 km/óránál leszabályozza az M6-ot. E nélkül körülbelül 320 km/óra lenne az autó végsebessége. A remek gyorsulásban az erőátvitel is partner, hiszen az autó megkapta a korábban kifejlesztett hétsebességes szekvenciális (SMG) váltót is. Ezt a kormány mögött lévő fülekkel és a hagyományos váltókarral is lehet kapcsolni.
A váltó vezérlése – ahogy az M5-ben is- tartalmaz egy rajtprogramot is, ami az ideális gyorsulást közelíti. Ezen kívül a vezető segítségére van a változtatható csúszású, önzáró differenciálmű is.
Fékezésben is jó az autó, hiszen 1785 kilogrammos önsúlya ellenére mindössze 36 méter alatt megáll 100-ról az autó, 200-ról már kissé tovább tart, de ekkor is csak 140 méter a fékút, köszönhetően az 1,3 g-s átlagos lassulásnak.
Megkapta az autó az M GmbH elektronikus vezérlésű felfüggesztését is, így a vezető vezetési stílusához megfelelően kiválaszthatja, hogy éppen a Komfort, a Normal, vagy Sport keménységű csillapítással kíván autózni. Ezzel összhangban a változó rásegítésű és áttételű kormány direktségét is lehet változtatni két állásban (Sport, Komfort).
Ahogy az M5-ben is, a hatos csúcsmodelljénél is megváltozott a Head-up Display, ami már nem elsősorban navigációs információkat közöl, hanem a sportosabb vezetőket segíti. Az M szériás “kivetítő” például fordulatszámot is mutat és figyelmeztet a váltásra is.
Hat széria színen felül az M6 tulajdonosai négy különleges metálszínt választhatnak: Indianapolis vörös, Sepang bronz, Interlagos kék és Silverstone, valamint a hagyományos Alpin fehér is a vevők rendelkezésére áll. Az utastérben állítható lábtámaszú M sportüléseket és M sportkormányt találunk, többféle színű és kivitelű borborítás várja a vevőket köztük Merino és Alcantara is.
