A közlejövőben megváltozik a Slovnaft kutak arculata. A képen az új designelvek szerint kialakított töltőállomás
A Slovnaft Tempo Plus üzemanyag önálló fejlesztés eredménye, nem a Mol Tempo család átvétele
Az INCHEBA kiállításon aranydíjjal jutalmazták a Tempo Plus 95 benzint
Robák Károly, a Slovnaft Töltőállomás Hálózat ügyvezető igazgatója vágta át a szalagot
5 fotó
A Mol szlovák stratégia partnere, a Slovnaft júniustól új üzemanyagcsaládot vezet be a Slovnaft és Benzinol kutaknál Szlovákiában. Bár a Tempo Plus üzemanyag elnevezésében hasonló a Magyarországon kapható Mol Tempo üzemanyaghoz, különálló fejlesztés eredménye. A termékcsalád a hazai Mol Tempo üzemanyaghoz hasonlóan növekvő teljesítményt, csökkenő fogyasztást és kisebb károsanyag-kibocsátást ígér a használóknak. Robák Károly, a Slovnaft Töltőállomás Hálózat ügyvezető igazgatója elmondta, az új üzemanyag teljesíti az Európai Unió 2005-ben életbe lépő előírásait. A Tempo Plus üzemanyagok két fő jellemzője, hogy csökkentik a motorban a lerakódásokat és kenési tulajdonságai is jobbak. Ezenkívül az új benzin kéntartalma a korábbinál kisebb.

Az üzemanyag bevezetését egyrészt a fejlődő szlovák autópark tette szükségessé, mely rohamos tempóban cserélődik le. Másrészt az is az új benzincsalád piacra dobása mellett szólt, hogy a versenytársak jelenléte erősödik a régióban. Az üzemanyagtársaságok egyre szélesebb szolgáltatáscsomagot nyújtanak az autósoknak.

Az új család a korábbi üzemanyagokat teljesen leváltja, és változatlan áron lesz kapható. Az új sorozat a Tempo Plus 91, 91 UNI, 95, 98 és D tagokból áll. A 95-ös oktánszámú Tempo Plus benzint az INCHEBA nemzetközi vegyipari kiállításon aranydíjjal jutalmazták.
Az összes benzin ólommentes, a 91 UNI ólompótló adalékot tartalmaz. Korábban létezett az összes benzinből UNI is, ám a megújuló autópark lehetővé tette ezek kivonását a forgalomból.

Könnyen elképzelhető, hogy a nemrégiben hazánkban bemutatott EVO 99 is kapható lesz a szlovák Slovnaft kutaknál, ha erre igény mutatkozik.

A Molnak jelenleg 17 benzinkútja van Szlovákiában, ám a magyar olajipari cég szlovák töltőállomásait átadja a résztulajdonában lévő Slovnaftnak. A zöld-piros színben pompázó Mol kutakat így hamarosan átfestik a Slovnaft sárga színére. A két cég közti szoros együttműködés következő állomása, hogy a két társaság fizetőkártyáit hamarosan elfogadják mindkét benzinkútnál.

Nemsokára a Slovnaft saját benzinkútjain is átalakítások zajlanak majd, ugyanis az új üzemanyagcsalád fokozatos bevezetésével párhuzamosan megújul a Slovnaft töltőállomások design-ja is.

A Molnak és a Slovnaftnak a környező országokban is vannak benzinkútjai, ám Ukrajna az egyetlen ország, ahol mindkét társaságnak van töltőállomása. A két cég három-három benzinkúttal rendelkezik a szomszédos Ukrajnában. Mivel ez a”kúthálózat” nem fedi le az egész országot, a nagy beruházásigényű hálózatnövelésre pedig nem mutatkozik fedezet, ezért várhatóan mind a Mol, mind a Slovnaft kivonul az ukrán piacról.

A Mol 2000-ben 36,2 százalékos részesedésre tett szert a szlovák olajipari cégben, a Slovnaftban, és opcióval rendelkezik a részesedés 51 százalékosra emelésére 2003-ban. Várhatóan a Mol élni is fog opciójával, így jövőre a magyar olajtársaság lehet a Slovnaft többségi tulajdonosa.