

A gyártó szerint a Forma-1-ben gyűjtött tapasztalatokon alapul az új gumi mintázata és keveréke. Az újdonság az első Goodyear abroncs, amely OneTRED technológiával készül. A név a futófelület egységes kialakítására utal. A vállblokkoktól a középső bordáig egységes a felület. Ennek köszönhetően egyenletesen oszlanak el a hossz- és oldalirányú erők.
A sportos gumik eredendő hátránya, hogy alacsony oldalfaluk miatt keményen rugóznak, zajosak és erősebben kopnak a hétköznapi gumiknál. Utóbbinak egyszerű oka van: a jobban tapadó gumiból több marad ott az aszfalton, mint egy gyengébben teljesítőből. Ezeket a hátrányokat igyekeztek a minimálisra leszorítani a fejlesztők.
Az Eagle F1 GS-D3-nál a merev központi vonalat szilárd vállzónával és hosszú áthidaló bordákkal kombinálták. Mivel ilyen jellegű gumikat sérülékeny, könnyűfém felnikre szerelnek, fontos elem a peremvédő.
A gumifejlesztők célja az, hogy a víz természetes útján távozzon a futófelület alól, ne kelljen energiaveszteség árán kipréselni onnan. Ezt sikerült megvalósítania a Goodyearnek, csökkentve ezzel az aquaplaning veszélyét. Ha a gumi felúszik a vízre, irányíthatatlanná válik az autó. Minél magasabb sebességnél úszik fel a gumi a vízfilmre, annál kedvezőbb a stabilitás.
Nem csak a futófelület, hanem az oldalfal formatervezése is fontos, amire nagy figyelmet fordítottak. A Goodyear Eagle F1 GS-D3 a cég csúcsmodellje, kitűnő kormányozhatósági és fékezési tulajdonságokat nyújt.
A 95 000 embert foglalkoztató Goodyear 28 országban rendelkezik gyárral. A 90 üzemben előállított termékeket 185 országban értékesítik. A Goodyear magyarországi importőre 1992-ben jelent meg hazánkban. A cég tavaly költözött be új, törökbálinti székhelyére.
