“Egy olyan autóra van szükség, amely egyszerű, letisztult, gyönyörű és az emberek szeretni fogják.” – mondta Bob Lutz, a General Motors észak-amerikai igazgatója, amikor a formatervezőket egy új koncepcióautó megvalósítására ösztönözte. Ez szeptember végén történt, alig négy hónappal később, a január eleji Detroiti Autószalonra pedig már el is készült a működőképes tanulmányautó.

A Pontiac Solstice-nél az Opel Speedsternél már bevált receptet követték. Mindent száműztek az autóból, ami nem az élményautózást szolgálja. A vezető előtt trónoló műszerfal végtelenül leegyszerűsített, két cső emelkedik a vezető elé. Egyikben a sebességmérő, másikban a fordulatszámmérő kapott helyet. A többi információt egy kis LCD jeleníti meg a mutatóktól jobbra.

Az élményautózást szolgálja a 2,2 literes, négyhengeres Opel Ecotec motor is, mely turbófeltöltővel 240 lóerő körüli teljesítményt ér majd el, és természetesen a hátsó kerekeket hajtja majd. A hatfokozatú kézi sebességváltó a Chevrolet Corvette-ből érkezik.