Ahhoz, hogy stabilan működjön a Forma-1, elengedhetetlen, hogy a csapatok, a sportágat vezető-birtokló Liberty Media, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség együttműködése. A feleknek számos dologban meg kell állapodniuk egymással, de leginkább a pénz az, amin mindig megy a kötélhúzás. Ezt is tisztázza a Concorde Agreement, melynek hatályban lévő változata a 2025-ös szezon végéig érvényes.

A Forma-1-es Ausztrál Nagydíj hétvégéjén fel-felröppentek hírek, hogy bejelenthetik az előttünk álló időszakra szóló megegyezést. Ez végül meg is történt: a melbourne-i rajt előtti órákban hivatalossá vált, hogy a szerződés kereskedelmi részét mind a 11 csapat aláírta.

Ebben a mondatban két dolog is szokatlannak tűnhet. A csapatok száma persze könnyen magyarázható, hisz 2026-tól a Cadillac miatt eggyel bővül a mezőny, a részletek pedig minden F1-es istállóra vonatkoznak. A kereskedelmi rész pedig azt tisztázza a csapatok és a FOM (Formula One Management – a szerk.) között, hogy hogyan osztozkodnak a felek a pénzdíjakon, mekkora F1-be lépési összeget kell fizetni pl. a Cadillacnek, vagy mi lesz a közvetítési díjak sorsa.

Van egy másik része is a Concorde Agreementnek, melyet azonban még nem írtak alá. Ez a szabályrendszert tisztázza, ám az F1 közleménye szerint a közeljövőben ezt a részt is szignózni fogja mindenki.

Az új Concorde Agreement egyébként 2029 végéig lesz érvényes.