A 2022-es előszezoni F1-es teszteken mindenkit lenyűgözött a Mercedes szinte oldaldoboz nélküli koncepciója, sokan őket kiáltották ki az év legnagyobb esélyesének a forradalmi ötlet miatt. Az eredmények azonban nem őket és az ötletüket igazolták, jelen állás szerint a Red Bull csomagja állt össze a legjobban.
A külső azonban nem minden: idén a fontos dolgok a szemünk elől rejtve, a padlólemez kialakításánál dőlhetnek el. Ezen a téren is változatos eredményeket hozott össze a mezőny, a Mercedes pedig fontolóra is veszi, hogy lemásolja az energiaitalosok megoldását.
“Nem a kasztni jelenti a fő különbséget, ami kívülről is látszik. A részletek a padló dizájnjában rejlenek” – mondta Mike Elliott, a Mercedes technikai igazgatója. “Kiértékeltünk néhány koncepciót. Nem mondom meg, melyik irányba fogunk továbbmenni, de megnézzük a Red Bull megoldását is. Hülyeség lenne, ha nem lennénk annyi alázattal, hogy megnézzük, mit csináltak a többiek és mi hol ronthattuk el.”
“Ez nem csak a Red Bull koncepciójára igaz. A rajtrács minden koncepcióját megnézzük” – árulta el a szakember, hozzátéve, hogy nem egy az egyben szeretnének másolni, ha arra kerül a sor: számukra az a fontos, pontosan milyen előnyök származhatnak egy-egy különböző padlókialakításból. “Talán még idén változásokat látunk, talán jövőre, vagy talán maradunk annál, amit most használunk. Ezek olyan kérdések, melyekre még próbálunk választ találni.”
