A hatvanas évek óta készül szinte változatlan formában, hullámzó minőségben. Ennek ellenére jelét sem mutatja a kipusztulásnak, az UAZ-452-es mindig újabb és újabb formát ölt, néha nagyobb cégeknek, néha pedig vállalkozó kedvű helyieknek köszönhetően. Készült már belőle lakóautó ugyanúgy, mint komp, óriáskerekű tundrai felfedező, és leültetett hot-rod. Egy szóval: legenda.

A gigantikus, nagy érintkezési felülettel rendelkező abroncsok elég gyakoriak, ezekkel a mocsár, kisebb tó sem akadály az UAZ számára

Az űrállomással, Jurij Gagarinnal és a világűrrel díszített autó állítólag egyedi megrendelésre készült. A forrásban azt írják, a lakórészben nincs ágy, csak egy jól felszerelt konyha, azonban mi a fülke feletti részben mégiscsak egy fekvőalkalmatosságot látunk.

A Volkswagen Transporter után szabadon, stílusos lakóautó képében

Indul a kommandó!

Ennek már nem fekszik fel a hasa!

Jobb, mint a gyári

Természetes közegében, valahol a -40 fokban

Gyalogosvédelem? Jobban jársz, ha beesel alá, és vársz

Amikor igazán elgurul a gyógyszer

Tini Nindzsa Orosz Teknőc

Az nem kérdés, hogy UAZ lesz 50 év múlva is. De vajon hogy fog kinézni, és tud-e majd repülni?

Ha nincs ballonos gumi, jó lesz a lánctalp is

Természetese evolúciója, akár a tengeri emlősöké, néhány példány a vízben köt ki

A legendás UAZ-452
Az UAZ–452 az Uljanovszki Autógyár 1965 óta gyártott terepjáró kisbusza. Népszerű neve Buhanka. Platós kistehergépkocsi változata az UAZ–452D. A Magyar Honvédségnél is rendszeresítve volt, főleg híradó, tűzszerész, utász és orvosi alakulatoknál. A jármű az UAZ–450 továbbfejlesztett változata. Az UAZ-t még mindig piacon tartják az oroszok, az uljanovszki üzemben összerakott verziók bárki számára elérhetőek.
Motorja a Volga-menti Motorgyár által gyártott ZMZ–451 E típusú soros, négyhengeres benzinmotor, amely a GAZ–21 Volga személygépkocsiban használt erőforrás módosított változata.
Lökettérfogat: 2445 cm³
Legnagyobb teljesítmény: 70 LE (4000/min)
Erőátvitel: 4+1 fokozatú, tolókerekes sebességváltó, a III. és a IV. fokozat szinkronizált, egytárcsás, száraz tengelykapcsoló, kétfokozatú, mechanikus osztómű, kapcsolható összkerékhajtással.
Felépítés: U keresztmetszetű, sajtolt acélidomokból hegesztett létraváz, kétszemélyes vezetőtér. Elöl és hátul félelliptikus laprugók hidraulikus lengéscsillapítóval
Méretek, tömeg: Hosszúság 4360 mm, szélesség 1940 mm, magasság 2090 mm, tengelytáv 2300 mm, hasmagasság 220 mm, saját tömeg 1720 kg, rakodótér 2730×1820×1320 mm, terepszög elöl 36°, hátul 30°, lejtőmászó képesség 30°, gázlóképesség 0,7 m, az üzemanyagtartály térfogata 56+30 liter
Menetteljesítmények: Legnagyobb sebesség 90 km/óra, hatótávolság 570 km, átlagos tüzelőanyag-fogyasztás 14,5 l/100 km