Ritkán látott fotók Csernobilból

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2016.04.04. 14.15

Ezekkel a járművekkel próbálták menteni a menthetetlent.

Az 1986. április 26-án történt Pripjaty és Csernobil városok melletti Lenin atomerőműben történt robbanás után számtalan civil, katonai és speciális jármű részt vett az evakuálásban és kármentő munkálatokban. A most következő fényképek egy részét Igor Kosztyin készítette, aki a Novosztyi hírügynökség munkatársaként egyike volt azon fotósoknak, akik a baleset helyszínéről elsőként készíthettek felvételt. Kosztyin még évekkel a katasztrófa után is ellátogatott a területre dokumentálás céljából. Az ukrán mérnök, fényképész, fotóriporter és operatőr 2015 nyarán, 78 évesen közlekedési balesetben vesztette életét Kijevben.

79137_654012_1000x700

Tűzoltóautókkal próbálják meg lemosni a csernobili katasztrófa nyomán keletkezett radioaktív szennyeződést a házak faláról Pripjatyban. Mondhatni a halálba küldték az egyenruhásokat.

79137_654013_1000x700

A tűzoltókat néhány nappal a atomerőmű robbanása után a helyszínre vezényelték, hogy kezdjék meg a munkálatokat, ami szélmalomharcnak bizonyult, hiszen annyira erős volt a sugárzás a környéken, hogy az még napjainkban is mérhető.

accidentmanagementequ001-4

Járműtemető a tóparton, évtizedekkel a robbanás után.

accidentmanagementequ001-5

Civil autókat is bevetettek a mentésnél, gyakorlatilag mindent, aminek kereke volt és gurult. Például ezt az 1500-ös Ladát is.

accidentmanagementequ001-6

A japán, munkagépeket gyártó Komatsu is hozzájárult a mentéshez, méghozzá távirányítható járművekkel.

accidentmanagementequ001-8

Szintén egy Lada

accidentmanagementequ001-11

A szovjet STR-1 űrkutató robotot is bevetették. Az épületek tetején található hulladékot és a sugárfertőzött növényeket derítette fel a robot.

accidentmanagementequ001-13

Az STR-1 munka közben. Miután több orosz és külföldről hozott robot is elakadt vagy lezuhant a magasból, úgy döntöttek, hogy kénytelenek emberekkel megoldani a sürgős tisztítási munkálatokat, ami sajnos az kivezényelt munkások életébe került.

accidentmanagementequ001-15

Lengyel gyártmányú Nysa 522-es mikrobusz, amit éppen fertőtlenítenek. Magyarországon egy kormányközi szerződés értelmében 1960-tól a nyolcvanas évek végéig összesen 8100 darab Nysa mentőkocsit állítottak forgalomba.

accidentmanagementequ001-21

Speciális Kraz-256B1 típusú teherautó, aminek a fülkéjét ólompáncéllal erősítették meg, hogy ellenálljon a sugárzásnak. Az ablakot is 75 mm vastag anyagból készítették, ami bírja a magas radioaktív sugárzást.

Egy érdekes, ám megdöbbentő tény a végére: az élőlényekben felhalmozódott sugárzás még évtizedekkel később is okozott mindennapi problémákat Európában. Bajorországban 2013-ban a sugárzás a vizsgált vaddisznók közel felében meghaladta a határértéket, némelyik egyedben tízszerese volt annak, így az állatok húsa fogyaszthatatlan volt.

Kommentek

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

Ennyire olcsón még senki nem jutott hozzá Lamborghinihez, pláne nem ilyenhez

Mondjuk 5 dollárt pont megér ez a szénné égett Lamborghini Huracan. Egy fillérrel sem többet.

Tényleg ördögtől való ez a BMW M3?

A hirdető azt mondja, igazi kuriózum, de vajon nem a márka meggyalázása, ha dízelmotort raknak a BMW M3-ba?

Videó: Ilyen közel voltak a nézők Vettel Ferrarijához

Sebastian Vettel melbourne-i fedélzeti kamerás felvételéből látszik igazán, mennyire veszélyes volt, hogy a nézők már a levezető körön a pályára rohantak.

F1: Lewis Hamilton önéletrajzi filmet tervez

Nem lát megfelelő színészt, ezért önmagát alakítaná.

F1: Bahreinben dől el, mi is van az előzésekkel

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint meg kell várni a Bahreini Nagydíjat az előzésekkel kapcsolatos végleges elemzésekhez.

Nagy lebukás, tényleg sok a magyar gyorshajtó

A vezetési hibák 36 százaléka gyorshajtásból fakad, de toplistás a hirtelen fékezés és a motor túlpörgetése is.

F1: Vérfürdő készül a középmezőnyben

Az első három csapat kiléte világos, de a best of the rest pozíciójáért 2017-ben öldöklő csata folyhat a Forma-1-es középmezőnyben. Ki van előrébb, ki bírja tovább a fejlesztési versenyt?

Tarlós téved – visszaszólt a bírságoló közteres

Több ponton vitatja a főpolgármester állításait az autósokat személyenként akár tucatnyi 50 ezres bírsággal nyakon öntő közteresek főnöke.  Tarlós szerint ne fizessenek, az ügyvéd szerint ez butaság.

F1: Nem a trükkös futómű csinálta ki a Red Bullt

A Red Bull szerint a felfüggesztésekre vonatkozó új szabályoknak nincs közük ahhoz, hogy a csapat a Ferrari és a Mercedes mögé szorult az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Ő lesz Räikkönen utódja?

A Ferrari korábbi csapatfőnöke szerint megvan, kire cserélhetné a veterán Kimi Räikkönent a Ferrari 2018-ban.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Alonso még öt évig maradhat?

A McLaren-Honda jelenlegi versenyképessége mellett az sem lenne meglepő, ha Fernando Alonso féltávnál kiszállna, de a wokingi csapat főnöke azt reméli, sokáig marad még a kétszeres bajnok spanyol.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.